Epidemian toinen aalto on taas hiljentänyt etenkin kauppa- ja liikekeskuksia. Lue lisää »

Rokotushalukkuuteen vaikuttaa eniten näkemys siitä, miten rokote suojaa itsen lisäksi m... Lue lisää »

Apteekeilla voisi olla merkittävä rooli, kun iso osa väestöstä halutaan rokottaa korona... Lue lisää »

Maaliskuinen hamstraus yllätti lääketukut. Toiseen aaltoon tultiin paremmin valmistautu... Lue lisää »

Viro: Ennen kevään apteekkiuudistusta maalatut uhkakuvat eivät toteutuneet, mutta vielä... Lue lisää »

Sanofi-aventiksen ja Kelan verkkopalvelut Suomen parhaimmistoa

29.01.2010 09:43

Lääkeyhtiö Sanofi-aventiksen verkkopalvelu valittiin Suomen toiseksi parhaimmaksi kansallisessa verkkoasiointi- ja palvelututkimuksessa. Myös Kela pärjäsi tutkimuksessa hyvin ja sijoittui neljänneksi.

Tutkimuksessa ilmeni, että suomalaiskuluttajat toivovat yrityksiltä nopeita ja personoituja sähköisiä vastauksia.

  - Periaatteenamme on, että kysyjälle lähetetään saman vuorokauden aikana tieto siitä, että kysymys on vastaanotettu. Myös vastaus pyritään antamaan heti, mikäli se on mahdollista. Muussa tapauksessa kysyjä saa tiedon vastausaikataulusta, laatuasioista ja lääketieteellisestä informaatiosta vastaava johtaja Ritva Lehtonen Sanofi-aventiksesta kertoo.

Yritys vastaa myös aina henkilökohtaisesti, jotta kysyjä voi palata asiansa kanssa uudestaan saman henkilön puoleen.

Myös Kelan verkkosivuilta yhteydenottotapa löytyi helposti, kysymyksiin vastattiin nopeasti ja vastaus oli henkilökohtainen.

Tutkimuksessa oli mukana yli 200 Suomen suurinta kuluttajille suunnattua yritystä ja yhteisöä. Tutkimuksessa selvitettiin mm. toimijoiden yhteydenottotapoja, sähköisen yhteydenoton helppoutta, vastauksen kestoa ja vastaustapaa ja -tyyliä. Tutkimukseen osallistui yli 2 000 iältään 15-75-vuotiasta internetiä käyttävää suomalaista.

Tutkimuksesta selvisi, että yritysten verkkopalvelut ovat yleisesti ottaen selkeydeltään ja toimivuudeltaan melko hyvällä tasolla. Heikoiten tutkimuksessa pärjäsivät vakuutusyhtiöt, terveydenhuoltoala ja teleoperaattorit. Myös yksityisillä lääkäriasemilla, poliittisilla puolueilla ja lehtitaloilla on paljon parantamisen varaa. (EK)

Tutkimuksessa parhaiten pärjänneet:

1. Handelsbanken
2. Sanofi-aventis
3. Tarjoustalo
4. Kela
5. Aktia
6. Lumene
7. Polar Elektro
8. SKV
9. Jukka-Talo
10. Veljekset Keskinen

Tutkimuksesta lisää >

Arkisto


Sitra: Digitaalisia omahoitopisteitä apteekkeihin
05.04.2016 09:40 INKERI HALONEN

Digitalisaatio 05.04.2016 09:40 INKERI HALONEN


Virtuaaliklinikka pian jokaiseen kotiin
04.04.2016 09:50 INKERI HALONEN

Digitalisaatio 04.04.2016 09:50 INKERI HALONEN


Psykoosilääkitykset liitoksissa myös Parkinson-potilaiden kuolleisuuteen
04.04.2016 09:15 UUTISPALVELU DUODECIM

Lääkehoito 04.04.2016 09:15 UUTISPALVELU DUODECIM


Apteekkariliitto jakaa apurahoja – vielä ehdit hakea!
04.04.2016 08:00 INKERI HALONEN

Apurahat 04.04.2016 08:00 INKERI HALONEN


Fimean kohtalo valtioneuvoston ratkaistavaksi?
01.04.2016 12:43 ERJA ELO

Fimean alueellistaminen 01.04.2016 12:43 ERJA ELO


Uusi maksuasetus voimaan - Fimea laski hintoja
01.04.2016 11:44 ERJA ELO

Apteekkijärjestelmä 01.04.2016 11:44 ERJA ELO


Koivu kukkii keskimääräistä heikommin
01.04.2016 10:13 ERJA ELO

allergia 01.04.2016 10:13 ERJA ELO


Allergian itsehoito kasvaa voimakkaasti, hoitokulut laskevat
01.04.2016 08:40 INKERI HALONEN

allergia 01.04.2016 08:40 INKERI HALONEN


Useampi kuin joka toinen kärsii kivusta useasti
30.03.2016 12:08 INKERI HALONEN

Itsehoito 30.03.2016 12:08 INKERI HALONEN


Äidin odotusajan D-vitamiinitaso vaikuttaa lapsen MS-tautiriskiin
29.03.2016 10:00 INKERI HALONEN

D-vitamiini 29.03.2016 10:00 INKERI HALONEN