Epidemian toinen aalto on taas hiljentänyt etenkin kauppa- ja liikekeskuksia. Lue lisää »

Rokotushalukkuuteen vaikuttaa eniten näkemys siitä, miten rokote suojaa itsen lisäksi m... Lue lisää »

Apteekeilla voisi olla merkittävä rooli, kun iso osa väestöstä halutaan rokottaa korona... Lue lisää »

Maaliskuinen hamstraus yllätti lääketukut. Toiseen aaltoon tultiin paremmin valmistautu... Lue lisää »

Viro: Ennen kevään apteekkiuudistusta maalatut uhkakuvat eivät toteutuneet, mutta vielä... Lue lisää »

Sanofi-aventiksen ja Kelan verkkopalvelut Suomen parhaimmistoa

29.01.2010 09:43

Lääkeyhtiö Sanofi-aventiksen verkkopalvelu valittiin Suomen toiseksi parhaimmaksi kansallisessa verkkoasiointi- ja palvelututkimuksessa. Myös Kela pärjäsi tutkimuksessa hyvin ja sijoittui neljänneksi.

Tutkimuksessa ilmeni, että suomalaiskuluttajat toivovat yrityksiltä nopeita ja personoituja sähköisiä vastauksia.

  - Periaatteenamme on, että kysyjälle lähetetään saman vuorokauden aikana tieto siitä, että kysymys on vastaanotettu. Myös vastaus pyritään antamaan heti, mikäli se on mahdollista. Muussa tapauksessa kysyjä saa tiedon vastausaikataulusta, laatuasioista ja lääketieteellisestä informaatiosta vastaava johtaja Ritva Lehtonen Sanofi-aventiksesta kertoo.

Yritys vastaa myös aina henkilökohtaisesti, jotta kysyjä voi palata asiansa kanssa uudestaan saman henkilön puoleen.

Myös Kelan verkkosivuilta yhteydenottotapa löytyi helposti, kysymyksiin vastattiin nopeasti ja vastaus oli henkilökohtainen.

Tutkimuksessa oli mukana yli 200 Suomen suurinta kuluttajille suunnattua yritystä ja yhteisöä. Tutkimuksessa selvitettiin mm. toimijoiden yhteydenottotapoja, sähköisen yhteydenoton helppoutta, vastauksen kestoa ja vastaustapaa ja -tyyliä. Tutkimukseen osallistui yli 2 000 iältään 15-75-vuotiasta internetiä käyttävää suomalaista.

Tutkimuksesta selvisi, että yritysten verkkopalvelut ovat yleisesti ottaen selkeydeltään ja toimivuudeltaan melko hyvällä tasolla. Heikoiten tutkimuksessa pärjäsivät vakuutusyhtiöt, terveydenhuoltoala ja teleoperaattorit. Myös yksityisillä lääkäriasemilla, poliittisilla puolueilla ja lehtitaloilla on paljon parantamisen varaa. (EK)

Tutkimuksessa parhaiten pärjänneet:

1. Handelsbanken
2. Sanofi-aventis
3. Tarjoustalo
4. Kela
5. Aktia
6. Lumene
7. Polar Elektro
8. SKV
9. Jukka-Talo
10. Veljekset Keskinen

Tutkimuksesta lisää >

Arkisto


Lääkehoidon päivänä lukuisia tapahtumia apteekeissa
17.03.2016 09:02 ERJA ELO

Lääkehoito 17.03.2016 09:02 ERJA ELO


Sähköinen resepti toimii taas
16.03.2016 09:03 TIINA KUOSA

sähköinen resepti 16.03.2016 09:03 TIINA KUOSA


Kansalaiset haluavat ottaa vastuuta omasta terveydestään
15.03.2016 16:03 ERJA ELO

Lääkehoito 15.03.2016 16:03 ERJA ELO


Kelan Reseptikeskuksessa häiriö
15.03.2016 14:14 ERJA ELO

sähköinen resepti 15.03.2016 14:14 ERJA ELO


Fimea palaa Helsinkiin
15.03.2016 13:45 INKERI HALONEN

Fimean alueellistaminen 15.03.2016 13:45 INKERI HALONEN


Sote-selvitysryhmä: Lääkekorvausten rahoitusvastuu maakunnille
15.03.2016 13:07 INKERI HALONEN

Sote ja apteekit 15.03.2016 13:07 INKERI HALONEN


Siitepölykausi voi lisätä myös sydäninfarkteja
14.03.2016 09:01 UUTISPALVELU DUODECIM

allergia 14.03.2016 09:01 UUTISPALVELU DUODECIM


Järjestöjen kautta motivointia lääkehoidon toteuttamiseen
11.03.2016 14:00 INKERI HALONEN

Apteekki palvelee 11.03.2016 14:00 INKERI HALONEN


Sitra: Rohkea uudistaminen turvaa terveydenhuollon lähipalvelut
11.03.2016 09:05 INKERI HALONEN

Uudistuva terveydenhuolto 11.03.2016 09:05 INKERI HALONEN


Ravintovalmisteesta ehkä apua Alzheimerin alkuvaiheessa
10.03.2016 14:10 INKERI HALONEN

Ravitsemus 10.03.2016 14:10 INKERI HALONEN