Erotu ja menesty
29.06.2011 10:35 PHARMAPRESS
Oikein brändätty apteekki erottuu kilpailijoistaan, mutta miten myönteinen yrityskuva luodaan?
Yliopiston apteekki on useiden tutkimusten mukaan apteekkibrändien ykkönen. Yksityisten apteekkien muodostamat ryhmittymät, kuten Avainapteekit, Hyvän Mielen Apteekit ja Oma Plus, saavuttavat kuitenkin etumatkaa.
Ryhmittymien kautta apteekit saavat valmiita toimintamalleja myynnin ja markkinoinnin kehittämiseen. Markkinointimateriaalin lisäksi tarjolla on kanta-asiakasohjelmia, räätälöityä koulutusta apteekkien kaikille ammattiryhmille sekä vertaistukea apteekkareille.
Brändääminen tukee apteekin liiketoimintaa lisäämällä sen haluttavuutta ostopaikkana, työpaikkana ja yhteistyökumppanina.
Mutta mitä mieltä markkinoinnin huippuammattilaiset ovat: onko apteekki brändi ja jos on, mitkä ovat sen vahvuudet ja uhkat? (EE)
Lue lisää perjantaina ilmestyvästä Apteekkarilehdestä.
Arkisto
Hyssälä: annosjakelu vähentää lääkkeiden liikakäyttöä
|
Geenihoitojen kehittäjälle Matti Äyräpään palkinto
|
KHO luokitteli Cholexitin ravintolisäksi
|
Lääkäreihin ja apteekkareihin luotetaan
|
STM:n selvitys valottaa Lääkealan keskuksen syntyä
|
Apoteket AB laajentaa toimintaansa Norjaan
|
Alueellistamisen koordinaatioryhmä ei ollutkaan täysin yksimielinen
|
Neuvontavelvoite säilyy itsehoitolääkkeiden myynnissä
|
Apteekkien omistamista voidaan rajoittaa kansallisesti
|
Alueellistamisen koordinaatioryhmä: Lääkealan keskus Kuopioon
|