Erotu ja menesty
29.06.2011 10:35 PHARMAPRESS
Oikein brändätty apteekki erottuu kilpailijoistaan, mutta miten myönteinen yrityskuva luodaan?
Yliopiston apteekki on useiden tutkimusten mukaan apteekkibrändien ykkönen. Yksityisten apteekkien muodostamat ryhmittymät, kuten Avainapteekit, Hyvän Mielen Apteekit ja Oma Plus, saavuttavat kuitenkin etumatkaa.
Ryhmittymien kautta apteekit saavat valmiita toimintamalleja myynnin ja markkinoinnin kehittämiseen. Markkinointimateriaalin lisäksi tarjolla on kanta-asiakasohjelmia, räätälöityä koulutusta apteekkien kaikille ammattiryhmille sekä vertaistukea apteekkareille.
Brändääminen tukee apteekin liiketoimintaa lisäämällä sen haluttavuutta ostopaikkana, työpaikkana ja yhteistyökumppanina.
Mutta mitä mieltä markkinoinnin huippuammattilaiset ovat: onko apteekki brändi ja jos on, mitkä ovat sen vahvuudet ja uhkat? (EE)
Lue lisää perjantaina ilmestyvästä Apteekkarilehdestä.
Arkisto
Turakka ehdottaa Lääkealan keskusta Kuopioon
|
Neljä lääkettä sai erityiskorvauksen
|
Kolesterolilääke Inegyn Kela-korvaus poistuu
|
Pfizer haki Viagraa itsehoitolääkkeeksi
|
Orion aloittaa yt-neuvottelut
|
Ongelma ei kelpaa sairauspäivärahan perusteeksi
|
Helsingin yliopiston Farmasian tiedekunnassa laadukasta opetusta
|
Helsingin Itäväylän apteekista Vuoden opetusapteekki
|
Samuli Hirsjärvi sai Albert Wuokon palkinnon
|
Jussi Huttunen ei pidä lääkehallinnon alueellistamista järkevänä
|