Apteekkien palvelusta valitetaan vähiten
20.02.2013 09:57 MINNA SVENSK
Suomalaiset valittavat ahkerasti, jos palvelu ei toimi. Apteekkien kohdalla valittamiseen ei ole ollut aihetta.
Tutkimusyhtiö EPSI Ratingin tekemän haastattelututkimuksen mukaan ainoastaan 3,7 prosenttia suomalaisista ei valita palveluista, vaikka siihen on aihetta.
Vähiten moititaan apteekkeja ja vakuutusyhtiöitä, eniten puolestaan laajakaistaoperaattoreita.
Apteekit pärjäävät myös valitusten käsittelyssä ja käsittelynopeudessa. Kaikista mukana olleista toimialoista apteekit menestyivät parhaiten valitusten käsittelyssä ja toiseksi parhaiten käsittelynopeudessa.
EPSI Rating tutkii keskeisten toimialojen koettua asiakastyytyväisyyttä ja -uskollisuutta. Samalla kerätään tietoa asiakkaiden tekemistä valituksista. Tutkimukseen on haastateltu 20 000 suomalaista viime vuoden elo-marraskuussa.
TIINA KUOSA
Arkisto
Timo Kaukosesta Lääkäriliiton uusi puheenjohtaja
|
Reilussa prosentissa resepteistä korjattavaa tai selvitettävää
|
Lääkevaihdon laajennus rokottaa apteekkeja arvioitua enemmän
|
PGEU pitää Euroopan komission lääkelakipakettia onnistuneena
|
Terveydeksi!-lehti Magnum Medical Finlandin jakeluun
|
Komissio julkisti lääkelakipakettinsa
|
Apteekkijärjestelmän uudistava lakiesitys valmistui Ruotsissa
|
Riihimäelle perustetaan uusi apteekki
|
Lääkelaitos: Kuntaliitokset eivät muuta apteekkien sijaintialueita
|
Apteekkariliitto, Yliopiston Apteekki ja Oriola-KD sormussponsoreiksi
|