Apteekkien palvelusta valitetaan vähiten
20.02.2013 09:57 MINNA SVENSK
Suomalaiset valittavat ahkerasti, jos palvelu ei toimi. Apteekkien kohdalla valittamiseen ei ole ollut aihetta.
Tutkimusyhtiö EPSI Ratingin tekemän haastattelututkimuksen mukaan ainoastaan 3,7 prosenttia suomalaisista ei valita palveluista, vaikka siihen on aihetta.
Vähiten moititaan apteekkeja ja vakuutusyhtiöitä, eniten puolestaan laajakaistaoperaattoreita.
Apteekit pärjäävät myös valitusten käsittelyssä ja käsittelynopeudessa. Kaikista mukana olleista toimialoista apteekit menestyivät parhaiten valitusten käsittelyssä ja toiseksi parhaiten käsittelynopeudessa.
EPSI Rating tutkii keskeisten toimialojen koettua asiakastyytyväisyyttä ja -uskollisuutta. Samalla kerätään tietoa asiakkaiden tekemistä valituksista. Tutkimukseen on haastateltu 20 000 suomalaista viime vuoden elo-marraskuussa.
TIINA KUOSA
Arkisto
Helena Rantaselle ja Juha Anttiselle Suomen Valkoisen Ruusun ritarimerkit
|
Lääkelaitos ei esitä muutoksia itsehoitolääkkeiden apteekkineuvontaan
|
Psykoosilääkkeisiin varoitus dementiaa sairastavien kuolleisuusriskistä
|
Mika Vidgrén jatkaa Apteekkariliiton puheenjohtajana
|
Apteekkarit vaativat kompensaatiota
|
Hyssälä keuhkokuumeessa
|
Pekka Puska THL:n pääjohtajaksi ja Jukka Männistö Valviran ylijohtajaksi
|
Efexor ja Adartrel saavat kilpailijoita rinnakkaislääkkeistä
|
Alueellistamisselvitystä kritisoitiin tuoreeltaan
|
Hyssälä: Uusien virastojen rajapinnat eivät vielä kiveen hakattuja
|