Uusi sopimus parantaa apteekkien IT-palveluita
26.02.2010 11:26 TIINA KUOSA
Sopimusta allekirjoittamassa Jukka Koivisto, Jukka Litmanen ja Reijo Kärkkäinen. Taustalla Anssi Sallinen ja Ilkka Oksala.
Apteekkariliiton, Pharmadatan ja IT-palveluita tarjoavan Appelsiinin torstaina allekirjoittama sopimus keskittää kaikki Pharmadatan IT-palvelut yhteen osoitteeseen.
Apteekkiverkko- ja Salix-tuki palvelevat jatkossa yhdestä puhelinnumerosta.
Uuden sopimuksen myötä myös palveluajat pitenevät. Puheluihin vastataan 12.4. lähtien seitsemänä päivänä viikossa. Puhelinpalvelu on avoinna arkisin 8–21, lauantaisin 8–18 ja sunnuntaisin 12–21.
– Sähköisen lääkemääräyksen ja muiden verkkopalveluiden tuleminen osaksi apteekkien arkipäivää tekee apteekista entistä riippuvaisemman tietojärjestelmistään. Sopimus mahdollistaa sen, että apteekki saa tarvitsemansa palvelun yhdestä pisteestä kaikkina viikonpäivinä. Koska kaikki tukipalvelut on keskitetty yhteen pisteeseen, apteekki voi jättää ongelman selvittelyn täysin tukipalvelun huoleksi, kommentoi Pharmadatan toimitusjohtaja Jukka Litmanen.
Sopimuksen myötä kaksi henkilöä siirtyy Pharmadatasta Appelsiinin palvelukseen huolehtimaan osaltaan tukipalveluiden toimivuudesta.
Pharmadata tiedottaa asiakkaitaan tarkemmin uuden sopimuksen aiheuttamista käytännön muutoksista.(TK)
Arkisto
Etulinjassa - näin koronaepidemian alku koettiin apteekeissa
|
Suomalaiset kehittäisivät apteekkeja osana terveydenhuoltoa
|
Elinsiirtolääkkeistä apua COVID-19-tautiin?
|
Rutiinitarkastuksessa karsiutui kaksi lääkettä
|
Koronaviruksen hiljentämässä apteekissa opiskellaan ahkerasti
|
Apteekkariliiton jäsenapteekit mukaan Helsinki-avun yhteistyöhön
|
Väärä tieto leviää kuin virus itse
|
Koronaepidemia hiljensi myös osan apteekeista
|
Ensin tultiin joukolla apteekkiin, sitten ryhdyttiin tilaamaan lääkkeet kotiin
|
Apteekkihenkilöstö koronavirustestauksen piiriin
|