Epidemian toinen aalto on taas hiljentänyt etenkin kauppa- ja liikekeskuksia. Lue lisää »

Rokotushalukkuuteen vaikuttaa eniten näkemys siitä, miten rokote suojaa itsen lisäksi m... Lue lisää »

Apteekeilla voisi olla merkittävä rooli, kun iso osa väestöstä halutaan rokottaa korona... Lue lisää »

Maaliskuinen hamstraus yllätti lääketukut. Toiseen aaltoon tultiin paremmin valmistautu... Lue lisää »

Viro: Ennen kevään apteekkiuudistusta maalatut uhkakuvat eivät toteutuneet, mutta vielä... Lue lisää »

Terveydeksi! -lehti tavoittaa vuosittain miljoona suomalaista

17.03.2020 00:01  TARU VANHALA TARU VANHALA

TARU VANHALA, TARU VANHALA

Luotettavalle, kansankieliselle terveystiedolle on kysyntää painettunakin.

Terveydeksi! -lehti on edelleen Suomen luetuin terveysaiheinen lehti, kertoo tänään julkaistu Kansallinen mediatutkimus (KMT). Vähintään yhden numeron vuodessa lukee jopa miljoona suomalaista.

Apteekeista asiakkaille ilmaiseksi jaettava Terveydeksi!-lehti on Suomen luetuin terveyslehti. Yhdellä numerolla on keskimäärin 767  000 lukijaa. Yhden numeron neljästä lukee jopa miljoona suomalaista.

Digin lukijoita on viikossa keskimäärin 107 000. Digilukeminen pitää sisällään kaikki lehden digitaaliset versiot, kuten www-sivuston, näköislehdet ja sovellukset.

Kaikista painetuista aikakauslehdistä Terveydeksi! -lehti on kolmanneksi luetuin. Edelle painettujen aikakauslehtien lukijamäärissä kiilaavat vain kahden ison kaupparyhmän asiakaslehdet.

– Nämä ovat huikeita lukuja digiaikana. Luotettavalle, kansankieliselle terveystiedolle on selkeästi laajaa kysyntää painettunakin, toteaa Terveydeksi! -lehden päätoimittaja, proviisori Elina Aaltonen.

Terveydeksi! -lehti tarjoaa luotettavaa terveystietoa

Terveydeksi!-lehti on Suomen Apteekkariliiton jäsenapteekkien asiakaslehti. Neljä kertaa vuodessa ilmestyvä lehti keskittyy laadukkaaseen terveysjournalismiin. Lehteä voi lukea myös verkossa ja seurata Facebookissa.

– Terveydeksi! -lehden tärkein tehtävä on tarjota vastuullisesti toimitettua ja luotettavaa terveystietoa. Lukija voi luottaa lehden sisältöön. Uskon, että tämä heijastuu hienoissa luvuissa, Aaltonen kertoo.

– Lukijat ovat myös ottaneet viime vuonna tehdyn konseptiuudistuksen hyvin vastaan. Pyrimme jatkossakin kehittämään lehteä vastaamaan lukijakuntamme toiveita ja panostamaan entistä enemmän myös digitaaliseen lehteen.

KMT:n toteuttamistapa uudistui vuonna 2019. Ensimmäistä kertaa digitaalinen lukeminen nostettiin samanarvoiseksi printtilehden lukemisen kanssa. Tästä johtuen nyt julkaistun tutkimuksen luvut eivät ole suoraan vertailukelpoisia aiempien vuosien tuloksiin.

Vaikka lukemis- ja mediakäyttäytyminen on digitalisoitunut voimakkaasti viimevuosina, suomalaiset lukevat edelleen uskollisesti myös printtilehtiä. KMT:n kyselyyn vastanneista 74 prosenttia kertoo lukevansa painettuja lehtiä viikoittain.

Arkisto


Apteekkari: Sallassa kylmyys ja kosteus söivät metsistä mustikat, ja itikat söivät puolestaan jokaista, joka ulos uskaltautui. "Muuten kesä meni hyvin", huhtikuussa Sallan apteekkari Jukka Hujanen nauraa.
27.08.2015 12:56

27.08.2015 12:56


Apteekin kesä pohjoisessa: kortisonia meni, aurinkorasvaa ei
27.08.2015 11:52 INKERI HALONEN

Apteekki palvelee 27.08.2015 11:52 INKERI HALONEN


Apteekkari: Opioidiriippuvuuden korvaushoidon aloittamisesta tulee Suomessa kuluneeksi 20 vuotta.
25.08.2015 09:43

25.08.2015 09:43


Opioidiriippuvuuden korvaushoitoa tarjottu Suomessa 20 vuotta
25.08.2015 09:18 INKERI HALONEN

Korvaushoito 25.08.2015 09:18 INKERI HALONEN


Apteekkari: Huomenta! Olethan muistanut ilmoittautua? Nopean toimijan etu on voimassa vielä 2.9. asti!
24.08.2015 08:49

24.08.2015 08:49


Apteekkari: "Ilman apteekkien aktiivista panosta jakelussa lehti ei voisi saavuttaa tällaista suosiota lukijoidensa keskuudessa," kiittelee Terveydeksi!-lehden päätoimittaja Tiina Kuosa. "Uskon, että apteekit jakavat lehteä mielellään, sillä 96 prosenttia sen lukijoista kokee lehden saamisen ilahduttavan heitä. Se on siis mieluisa lahja apteekilta asiakkaalle."
19.08.2015 11:53

19.08.2015 11:53


Apteekkari: Terveydeksi!-lehden lukijat sitoutuvat lehteen, kuten maksulliseen harrastelehteen, joilla tyypillisesti vahvin lukijasuhde.
19.08.2015 11:41

19.08.2015 11:41


Terveydeksi!-lehdellä yhä vahvempi suhde lukijoihinsa
19.08.2015 11:28

Terveydeksi! 19.08.2015 11:28


Apteekkari: "Vihreän ristin käyttö päivittäistavarakaupassa oli heikosti harkittu yksittäinen tuotelanseeraus Oriolalta", myöntää toimitusjohtaja Kimmo Virtanen.
18.08.2015 14:39

18.08.2015 14:39


Oriola luopuu vihreän ristin käytöstä päivittäistavarakaupassa
18.08.2015 14:31

Lääketukut 18.08.2015 14:31