Tanskan apteekeille oma ”apteekkiasiamies”
07.09.2009 09:41
Tanskalaisrouva Inge-Marie Busch ja muut Tanskan apteekkien asiakkaat voivat syksystä lähtien antaa palautetta apteekin palvelusta uudelle "apteekkiasiamiehelle", Apotekernaeventille. Kuva: Annukka Oksanen
Asiakkaan aiheellinen valitus apteekin huonosta palvelusta voi tuoda apteekille sakkoja. Uuden palvelun tarkoituksena onkin varmistaa, että Tanskan apteekit noudattavat niin sanottua hyvää farmaseuttista käytäntöä (”good pharmacy practice”).
– Uuden palvelun myötä lähetämme apteekin asiakkaille viestin siitä, että apteekit ovat asiakkaiden asialla. Me otamme asiakkaiden toiveet ja odotukset vakavasti, kertoo Tanskan apteekkariyhdistyksen puheenjohtaja Niels Kristensen.
Syksyllä työnsä aloittava Apotekernaevnet koostuu puheenjohtajasta, kahdesta potilaiden edustajasta ja kahdesta apteekkarista. Sen omat nettisivut www.apotekernaevnet.dk aukeavat myöhemmin syksyllä. (IK)
Arkisto
Uusia vaihtoehtoja tyypin 2 diabeteksen hoitoon lapsille
|
Tutkimus: Apteekkien työntekijät toiseksi luotetuimpia Suomessa
|
Apteekit kärsivät työvoimapulasta – tilanne kärjistyy kesällä
|
Orion yhteistyöhön kotimaisen startup-yrityksen kanssa
|
Liikkuminen auttaa vaikka sen aloittaisi vasta kuusikymppisenä
|
Fimea isännöi useita lääkealan kokouksia puheenjohtajuuskaudella
|
Verkkoapteekkitoimitusten lämpötilaseuranta varmistaa lääkkeiden turvallisuuden
|
Painoa terveydelle!
|
HIV = hieman ikävä vaiva
|
Verenpaineen alentaminen vähentäisi rytmihäiriöitä
|