Tanskan apteekeille oma ”apteekkiasiamies”
07.09.2009 09:41
Tanskalaisrouva Inge-Marie Busch ja muut Tanskan apteekkien asiakkaat voivat syksystä lähtien antaa palautetta apteekin palvelusta uudelle "apteekkiasiamiehelle", Apotekernaeventille. Kuva: Annukka Oksanen
Asiakkaan aiheellinen valitus apteekin huonosta palvelusta voi tuoda apteekille sakkoja. Uuden palvelun tarkoituksena onkin varmistaa, että Tanskan apteekit noudattavat niin sanottua hyvää farmaseuttista käytäntöä (”good pharmacy practice”).
– Uuden palvelun myötä lähetämme apteekin asiakkaille viestin siitä, että apteekit ovat asiakkaiden asialla. Me otamme asiakkaiden toiveet ja odotukset vakavasti, kertoo Tanskan apteekkariyhdistyksen puheenjohtaja Niels Kristensen.
Syksyllä työnsä aloittava Apotekernaevnet koostuu puheenjohtajasta, kahdesta potilaiden edustajasta ja kahdesta apteekkarista. Sen omat nettisivut www.apotekernaevnet.dk aukeavat myöhemmin syksyllä. (IK)
Arkisto
Toistasataa apteekkia sitoutunut ympäristöajatteluun
|
Millainen on apteekin rooli tulevaisuudessa? Asiaa pohtivat Blogivieraat
|
Lääkekorvaukset kasvoivat
|
Apteekki auttaa pienentämän jätevuorta
|
Lääkejätettä syntyy jopa 100 miljoonan euron arvosta vuodessa
|
Etälääkärin vastaanottopalvelu käynnistyy Vähässäkyrössä
|
Joka toinen käyttää inhalaatiolääkkeitään väärin Norjassa
|
Liikunta ikää parempi sydänriskin ennustaja
|
Hemofilia luo tiiviin suhteen apteekkiin
|
Suomalaistutkimus pika-analyysimenetelmistä palkittiin
|