Roosa nauha -päivä perjantaina
14.10.2011 14:01 ISTOCKPHOTO
Roosa nauha -kampanjan symbolirusetti on joka vuosi hieman erinäköinen.
Syöpäsäätiön kampanja rintasyöpätutkimuksen puolesta näkyy pinkkiin pukeutumisena ja lipaskeräyksinä eri puolilla Suomea.
Kymmenet suomalaiset apteekit tukevat kampanjaa tänä vuonna myymällä lokakuun ajan roosaa silkkinauhaa, joka on rintasyövän vastaisen taistelun symboli ympäri maailman.
Apteekki Isokanteleen farmaseutti Iina Järvensivu pitää nauhaa usein työtakkinsa rinnuksessa muutenkin kuin lokakuun 14. päivä.
– Minulle naisena kampanjan tukeminen tuntuu tärkeältä. Omistan itse asiassa useamman nauhan eri vuosilta. Yleensä pidän rusettia työtakissani. Jos asiakkaallanikin on nauha, olemme joskus saattaneet hänen kanssaan vertailla vuosimalleja, Iina naurahtaa.
Roosa nauha -kampanja järjestetään jo yhdeksättä kertaa Suomessa. Tänä vuonna kampanjan teemana on Periytyvä rintasyöpä.
Rintasyöpä on ollut jo hyvin pitkään naisten yleisin syöpätauti. Siihen sairastuu yksi kymmenestä naisesta elämänsä aikana. (MS)
Arkisto
Liikunta ehkäisee ainakin kolmeatoista syöpää
|
Aspiriini voi ehkäistä pahempia infarkteja
|
Apteekkariliitto sai Hyvä henki -palkinnon
|
Mistä lääkkeiden saatavuusongelmat Norjassa johtuvat?
|
Uusi farmasian erikoistumiskoulutus käynnistyy
|
Lääkityksen arviointi tuli liian myöhään
|
Apteekkariliitto ja Fimea vastaavat THL:n tutkijoille – näistä syistä lääkemenot kasvavat
|
Nikotiinilaastarin ja varenikliinin tehossa ei todettu eroja
|
Pharmadata vahvistaa asemiaan
|
Selvitysmiehen ehdotukset lääkesäästöistä valmistuivat
|