Netin suosio pakottaa apteekit muuttumaan
26.03.2014 08:50 ISTOCKPHOTO
Suomalaiset ostavat verkkokaupoista yhä kiihtyvän tahtiin. Miten kivijalassa toimivat apteekit voisivat ottaa oman siivunsa monikanavaisesta kaupankäynnistä?
Digitalisoituminen on jo muuttanut kaupankäyntiä. Matkailuala, viihdeteollisuus ja musiikkibisnes ovat siirtäneet toimintansa verkkoon hyvällä menestyksellä. Ruokakauppa ja erikoiskauppa hakevat vielä oikeaa tapaa.
Toimitusjohtaja Tiina Oksala Erikoiskaupan Liitosta uskoo, että digitalisoituminen luo myös apteekeille uusia mahdollisuuksia liiketoiminnan kasvattamiseen.
Moni apteekki tekee jo kauppaa verkossa, koska asiakkaat ovat siellä. Tällä hetkellä noin 60 Apteekkariliiton jäsenapteekkia myy lääkkeitä ja itsehoitotuotteita verkon välityksellä, ja lisää yrittäjiä on tulossa.
ERJA ELO
Lue lisää tällä viikolla ilmestyvästä Apteekkarilehdestä.
Arkisto
Apteekin ja kotihoidon yhteistyö vähentää lääkeriskejä
|
Apteekkari uskoo yhä Rediin
|
Alzheimer-potilailla päälleikäistä uni- ja kipulääkitystä
|
Antibioottikampanja jälleen vuoden lääkekampanja
|
Helsingin Herttoniemen apteekista Vuoden opetusapteekki
|
Farmasian Päivät alkoivat – nyt opitaan pelaamalla
|
Farmasian järjestöt kaipaavat yli vaalien ulottuvia visioita
|
D-vitamiinipillereiden ja omega-3-rasvahappolisien teho kyseenalainen
|
Renkomäen entinen apteekkari tuomittiin törkeästä petoksesta
|
Yrittäjävähennys ei ollut apteekkarivähennys
|