Netin suosio pakottaa apteekit muuttumaan
26.03.2014 08:50 ISTOCKPHOTO
Suomalaiset ostavat verkkokaupoista yhä kiihtyvän tahtiin. Miten kivijalassa toimivat apteekit voisivat ottaa oman siivunsa monikanavaisesta kaupankäynnistä?
Digitalisoituminen on jo muuttanut kaupankäyntiä. Matkailuala, viihdeteollisuus ja musiikkibisnes ovat siirtäneet toimintansa verkkoon hyvällä menestyksellä. Ruokakauppa ja erikoiskauppa hakevat vielä oikeaa tapaa.
Toimitusjohtaja Tiina Oksala Erikoiskaupan Liitosta uskoo, että digitalisoituminen luo myös apteekeille uusia mahdollisuuksia liiketoiminnan kasvattamiseen.
Moni apteekki tekee jo kauppaa verkossa, koska asiakkaat ovat siellä. Tällä hetkellä noin 60 Apteekkariliiton jäsenapteekkia myy lääkkeitä ja itsehoitotuotteita verkon välityksellä, ja lisää yrittäjiä on tulossa.
ERJA ELO
Lue lisää tällä viikolla ilmestyvästä Apteekkarilehdestä.
Arkisto
Pharmadata tuo markkinoille uuden pd3-apteekkijärjestelmän
|
Luotettava ehkäisy tarpeen aknelääke isotretinoiinilla hoidettaessa
|
Vuoden Farmaseutti ratkoo iäkkäiden lääkitysongelmia
|
Jenkkilobbaus ei tehonnut, lääkevaihto laajenee
|
Suomi toivoo EU-reseptille siirtymäaikaa
|
Sosiaali- ja terveysvaliokunta siunasi viitehintalait
|
Apteekkari Klaus Holttisen muotokuva paljastettiin
|
Lipitor saa kilpailijan Norjassa
|
Viitehintalait voidaan käsitellä tavallisina lakimuutoksina
|
Lääkelaitos: Vain apteekit saavat annosjaella lääkkeitä
|