Netin suosio pakottaa apteekit muuttumaan
26.03.2014 08:50 ISTOCKPHOTO
Suomalaiset ostavat verkkokaupoista yhä kiihtyvän tahtiin. Miten kivijalassa toimivat apteekit voisivat ottaa oman siivunsa monikanavaisesta kaupankäynnistä?
Digitalisoituminen on jo muuttanut kaupankäyntiä. Matkailuala, viihdeteollisuus ja musiikkibisnes ovat siirtäneet toimintansa verkkoon hyvällä menestyksellä. Ruokakauppa ja erikoiskauppa hakevat vielä oikeaa tapaa.
Toimitusjohtaja Tiina Oksala Erikoiskaupan Liitosta uskoo, että digitalisoituminen luo myös apteekeille uusia mahdollisuuksia liiketoiminnan kasvattamiseen.
Moni apteekki tekee jo kauppaa verkossa, koska asiakkaat ovat siellä. Tällä hetkellä noin 60 Apteekkariliiton jäsenapteekkia myy lääkkeitä ja itsehoitotuotteita verkon välityksellä, ja lisää yrittäjiä on tulossa.
ERJA ELO
Lue lisää tällä viikolla ilmestyvästä Apteekkarilehdestä.
Arkisto
Helena Rantaselle ja Juha Anttiselle Suomen Valkoisen Ruusun ritarimerkit
|
Lääkelaitos ei esitä muutoksia itsehoitolääkkeiden apteekkineuvontaan
|
Psykoosilääkkeisiin varoitus dementiaa sairastavien kuolleisuusriskistä
|
Mika Vidgrén jatkaa Apteekkariliiton puheenjohtajana
|
Apteekkarit vaativat kompensaatiota
|
Hyssälä keuhkokuumeessa
|
Pekka Puska THL:n pääjohtajaksi ja Jukka Männistö Valviran ylijohtajaksi
|
Efexor ja Adartrel saavat kilpailijoita rinnakkaislääkkeistä
|
Alueellistamisselvitystä kritisoitiin tuoreeltaan
|
Hyssälä: Uusien virastojen rajapinnat eivät vielä kiveen hakattuja
|