Lääkevalistusta uusin keinoin
21.09.2010 13:02 LÄÄKETIETOKESKUS
Lääketietokeskus opastaa suomalaisia lääkkeiden käytössä varta vasten nettiin tuotetun komediasarjan avulla.
Troppeja & mikstuuraa -sarja pyörähtää käyntiin perjantaina 1. lokakuuta. Komediasarjassa mainosmies Make (Reino Nordin) suunnittelee kumppaneineen mainoksia Lääketietokeskukselle. Viiden minuutin jaksoja nähdään syksyn aikana kaikkiaan 12.
– Lääketietokeskus haluaa olla siellä, missä lääketiedon tarvitsijatkin, toimitusjohtaja Minna Näsänen perustelee uudentyyppistä lääkevalistusta netissä.
Sarja ei ole suunnattu pelkästään nuorille. Näsäsen mukaan helposti ymmärrettävää tietoa lääkkeistä halutaan tarjota kaikille netissä viihtyville suomalaisille. Samalla katsojille mainostetaan Lääketietokeskuksen lääkeinformaatiotuotteita.
Jaksojen aiheet vaihtelevat lääkkeiden oikeaoppisesta säilytyksestä eri teemoihin, kuten myrkytykset, lääkkeet ja raskaus sekä lääkkeet ja matkailu.
Sarja on tuotettu yhteistyössä Nordisk Film TV Finlandin ja Darwin Median kanssa. Se julkaistaan Terve.fi-sivustolla, joka tavoittaa viikoittain noin 300 000 kuluttajaa. (EK)
Arkisto
Ove Uljas Lääketeollisuuden puheenjohtajaksi
|
Oikeuskansleri pyysi lisätietoja ministeriöltä
|
Alle puolet nikotiinivalmisteista ostetaan apteekeista
|
Lääkelaitoksen henkilökunta marssi ulos työpaikaltaan
|
Pfizerilta lähtöpassit jopa joka viidennelle
|
Kuopio sai Lääkealan keskuksen
|
Wahlroos esitti lääkehuollon kehittämisosastoa Kuopioon
|
Wallin: Alueellistaminen ei saa vaarantaa kansalaisten terveyttä
|
STM pyytää Lääkelaitokselta pikaselvitystä maanantaiksi
|
STM: Lääkelaitoksen tilat eivät jää tyhjiksi
|