Lääkevalistusta uusin keinoin
21.09.2010 13:02 LÄÄKETIETOKESKUS
Lääketietokeskus opastaa suomalaisia lääkkeiden käytössä varta vasten nettiin tuotetun komediasarjan avulla.
Troppeja & mikstuuraa -sarja pyörähtää käyntiin perjantaina 1. lokakuuta. Komediasarjassa mainosmies Make (Reino Nordin) suunnittelee kumppaneineen mainoksia Lääketietokeskukselle. Viiden minuutin jaksoja nähdään syksyn aikana kaikkiaan 12.
– Lääketietokeskus haluaa olla siellä, missä lääketiedon tarvitsijatkin, toimitusjohtaja Minna Näsänen perustelee uudentyyppistä lääkevalistusta netissä.
Sarja ei ole suunnattu pelkästään nuorille. Näsäsen mukaan helposti ymmärrettävää tietoa lääkkeistä halutaan tarjota kaikille netissä viihtyville suomalaisille. Samalla katsojille mainostetaan Lääketietokeskuksen lääkeinformaatiotuotteita.
Jaksojen aiheet vaihtelevat lääkkeiden oikeaoppisesta säilytyksestä eri teemoihin, kuten myrkytykset, lääkkeet ja raskaus sekä lääkkeet ja matkailu.
Sarja on tuotettu yhteistyössä Nordisk Film TV Finlandin ja Darwin Median kanssa. Se julkaistaan Terve.fi-sivustolla, joka tavoittaa viikoittain noin 300 000 kuluttajaa. (EK)
Arkisto
Etulinjassa - näin koronaepidemian alku koettiin apteekeissa
|
Suomalaiset kehittäisivät apteekkeja osana terveydenhuoltoa
|
Elinsiirtolääkkeistä apua COVID-19-tautiin?
|
Rutiinitarkastuksessa karsiutui kaksi lääkettä
|
Koronaviruksen hiljentämässä apteekissa opiskellaan ahkerasti
|
Apteekkariliiton jäsenapteekit mukaan Helsinki-avun yhteistyöhön
|
Väärä tieto leviää kuin virus itse
|
Koronaepidemia hiljensi myös osan apteekeista
|
Ensin tultiin joukolla apteekkiin, sitten ryhdyttiin tilaamaan lääkkeet kotiin
|
Apteekkihenkilöstö koronavirustestauksen piiriin
|