Lääkevalistusta uusin keinoin
21.09.2010 13:02 LÄÄKETIETOKESKUS
Lääketietokeskus opastaa suomalaisia lääkkeiden käytössä varta vasten nettiin tuotetun komediasarjan avulla.
Troppeja & mikstuuraa -sarja pyörähtää käyntiin perjantaina 1. lokakuuta. Komediasarjassa mainosmies Make (Reino Nordin) suunnittelee kumppaneineen mainoksia Lääketietokeskukselle. Viiden minuutin jaksoja nähdään syksyn aikana kaikkiaan 12.
– Lääketietokeskus haluaa olla siellä, missä lääketiedon tarvitsijatkin, toimitusjohtaja Minna Näsänen perustelee uudentyyppistä lääkevalistusta netissä.
Sarja ei ole suunnattu pelkästään nuorille. Näsäsen mukaan helposti ymmärrettävää tietoa lääkkeistä halutaan tarjota kaikille netissä viihtyville suomalaisille. Samalla katsojille mainostetaan Lääketietokeskuksen lääkeinformaatiotuotteita.
Jaksojen aiheet vaihtelevat lääkkeiden oikeaoppisesta säilytyksestä eri teemoihin, kuten myrkytykset, lääkkeet ja raskaus sekä lääkkeet ja matkailu.
Sarja on tuotettu yhteistyössä Nordisk Film TV Finlandin ja Darwin Median kanssa. Se julkaistaan Terve.fi-sivustolla, joka tavoittaa viikoittain noin 300 000 kuluttajaa. (EK)
Arkisto
Ilkka Toivola Pharmadatan toimitusjohtajaksi
|
Erä vahvoja kipulaastareita pois myynnistä tuotevirheen vuoksi
|
Kannusta Generation Green voittoon
|
HPV-rokotteiden turvallisuus varmistetaan
|
Apteekkien lääkevaihdot tuottavat hurjat säästöt
|
Uudet kolesterolilääkkeet herättävät asiantuntijan odotukset
|
Suuri osa Alzheimer-tapauksista todennäköisesti ehkäistävissä
|
Vanhuksen verenpainelääkityksen lopettaminen ei vaikuta muistiin
|
Apteekin kesä pohjoisessa: kortisonia meni, aurinkorasvaa ei
|
Opioidiriippuvuuden korvaushoitoa tarjottu Suomessa 20 vuotta
|