Lääkelaitoksen kampanja palkittiin
04.02.2009 23:25
Kuva kampanjan nettisivuilta www.vaarennosvaiei.fi
Lääkelaitoksen lääkeväärennösten vastainen tiedotuskampanja on palkittu kunniakirjalla A-lehtien ja Image Kustannuksen MediaFinlandia-kilpailussa.
Kilpailuun osallistuivat kaikki A-lehtien ja Image Kustannuksen printtimedioissa viime vuonna julkaistut ilmoitukset. Mainonnan ammattilaisista koostuva raati valitsi yli 2 600:sta mainoksesta Lääkelaitoksen kolme ilmoitusta kymmenen finalistin joukkoon.
"Väärennetty lääke on vaikeampi tunnistaa" -kampanja näkyi viime vuoden lopulla aikakaus- ja sanomalehdissä sekä internetissä banneri-mainontana. Banneri ohjasi kävijöitä kampanjasivustolle www.vaarennosvaiei.fi, jolla on tähän mennessä vieraillut yli 32 000 kävijää.
Kampanjan jälkeen tehdyn kyselyn mukaan lääkeväärennöksistä muisti kuulleensa entistä hieman useampi 15 - 65 -vuotias suomalainen. Kampanjan sanomaa pidettiin tärkeänä, vaikkakin osa ihmisistä kokee aihepiirin yhä vieraana tai vaikeana. Lainsäädäntöön liittyvissä asioissa epätietoisuutta ilmeni myös melko paljon.
Lääkeväärennöksiin liittyvän tietoisuuden lisääminen on yksi Lääkelaitoksen strategisia tavoitteita. Nyt palkittu kampanja oli kohdennettu erityisesti lääkkeiden nettiostamiseen myönteisesti suhtautuville nuorille ja keski-ikäisille miehille.
Kampanjan suunnittelussa ja toteutuksessa Lääkelaitosta avusti Dynamo Advertising ja mediatoimisto Vizeum Finland. (EK)
Arkisto
Nebunette-inhalaatiolaitteissa mahdollisesti ongelmia
|
Ruotsin kilpailuvirasto ehdottaa itsehoitoapteekkeja
|
Viitehinta käynnistyi sujuvasti
|
Viitehinta tuli voimaan
|
Lääkelaitos tarjoaa ratkaisuksi etätöitä ja tulospalkkioita
|
Tamro teki ennätystuloksen
|
Minna Näsänen Lääketietokeskuksen johtoon
|
Vanhanen: Lääkelaitoksen alueellistamispäätöstä ei peruta
|
Zyprexa pääsee hintaputkeen
|
Lääkelaitoksen toiminta kriisiytymässä
|