Lääkelaitoksen kampanja palkittiin
04.02.2009 23:25
Kuva kampanjan nettisivuilta www.vaarennosvaiei.fi
Lääkelaitoksen lääkeväärennösten vastainen tiedotuskampanja on palkittu kunniakirjalla A-lehtien ja Image Kustannuksen MediaFinlandia-kilpailussa.
Kilpailuun osallistuivat kaikki A-lehtien ja Image Kustannuksen printtimedioissa viime vuonna julkaistut ilmoitukset. Mainonnan ammattilaisista koostuva raati valitsi yli 2 600:sta mainoksesta Lääkelaitoksen kolme ilmoitusta kymmenen finalistin joukkoon.
"Väärennetty lääke on vaikeampi tunnistaa" -kampanja näkyi viime vuoden lopulla aikakaus- ja sanomalehdissä sekä internetissä banneri-mainontana. Banneri ohjasi kävijöitä kampanjasivustolle www.vaarennosvaiei.fi, jolla on tähän mennessä vieraillut yli 32 000 kävijää.
Kampanjan jälkeen tehdyn kyselyn mukaan lääkeväärennöksistä muisti kuulleensa entistä hieman useampi 15 - 65 -vuotias suomalainen. Kampanjan sanomaa pidettiin tärkeänä, vaikkakin osa ihmisistä kokee aihepiirin yhä vieraana tai vaikeana. Lainsäädäntöön liittyvissä asioissa epätietoisuutta ilmeni myös melko paljon.
Lääkeväärennöksiin liittyvän tietoisuuden lisääminen on yksi Lääkelaitoksen strategisia tavoitteita. Nyt palkittu kampanja oli kohdennettu erityisesti lääkkeiden nettiostamiseen myönteisesti suhtautuville nuorille ja keski-ikäisille miehille.
Kampanjan suunnittelussa ja toteutuksessa Lääkelaitosta avusti Dynamo Advertising ja mediatoimisto Vizeum Finland. (EK)
Arkisto
Fimea julkaisi arviointeja selkokielellä
|
Lääketeollisuus kasvattaisi itsehoitoa
|
Viruslääkitys esti sikainfluenssakuolemia
|
Sairastavuus kansantauteihin tasaisessa laskussa
|
Lääkkeet verkosta
|
Työryhmä selvittämään monikanavarahoituksen purkamista
|
Kaikki reseptit sähköisiksi
|
Yksilöityä syöpähoitoa apteekista
|
Alkuomavastuu käyttöön vuoden 2016 alussa
|
Netin suosio pakottaa apteekit muuttumaan
|