Epidemian toinen aalto on taas hiljentänyt etenkin kauppa- ja liikekeskuksia. Lue lisää »

Rokotushalukkuuteen vaikuttaa eniten näkemys siitä, miten rokote suojaa itsen lisäksi m... Lue lisää »

Apteekeilla voisi olla merkittävä rooli, kun iso osa väestöstä halutaan rokottaa korona... Lue lisää »

Maaliskuinen hamstraus yllätti lääketukut. Toiseen aaltoon tultiin paremmin valmistautu... Lue lisää »

Viro: Ennen kevään apteekkiuudistusta maalatut uhkakuvat eivät toteutuneet, mutta vielä... Lue lisää »

Kalevauva-kampanjasta lukion oppimateriaalia

Kampanjat   15.02.2019 12:50  OLLI-PEKKA TIAINEN

,

TÄYDENNETTY 16:48: lisätty tieto Kaiku-kilpailun short-listasta.
Kalevauva.fi ja kysy apteekista -kampanja opettavat lukiolaisille lähdekriittisyyttä ja ovat ehdolla vuoden radiomainokseksi Kaiku-kilpailussa.

Sähköisiä oppimateriaaleja kustantava Tabletkoulu Oy:n oppikirjailijat innostuivat Kalevauva-kampanjasta niin, että halusivat hyödyntää sitä myös opetuksessa.
Apteekkariliiton somekanavilla ihastuttanut musiikkivideo ”Kysy apteekista neuvoa vaivoihisi, älä keskustelupalstoilta” pääsee todennäköisesti lukion äidinkielen ja kirjallisuuden oppimateriaaliin ÄI6: Nykykulttuuri ja kertomukset. Video on tulossa lukuun ”Runous elää erilaisin keinoin.”
Harjoituksessa oppilaat saavat vastata muun muassa siihen, miten laulu ottaa kantaa lähdekriittisyyteen, mikä on sen tekstilaji ja tavoite ja kuinka lukutaitoa tulisi kehittää.
Oppilaat saavat myös keskustella pareittain, millaisesta aiheesta he itse haluaisivat julkaistavan runoja somessa. Tabletkoulun oppimateriaalit julkaistaan suljetulla oppimisalustalla.

Yhteiskunnallinen radiomainos

Kampanjan ääniversio on ehdolla vuoden radiomainokseksi yhteiskunnallisten mainosten sarjassa. Kaiku-kilpailun Grand Prix, voittajat jokaisesta kategoriasta, vuoden mainostoimisto, mediatoimisto sekä tuotantoyhtiö palkitaan RadioGaalassa 22. maaliskuuta. Kalevauva-spotti on yksi neljästä ehdokkaasta.

Kaiku on Suomen merkittävin radiomainonnan kilpailu. Kilpailun järjestää kaupallisten radioiden kattojärjestö RadioMedia ry, ja siihen voivat osallistua kaikki pääosin Suomessa tuotetut radiomainokset ja radiomainossarjat, jotka on ensiesitetty vähintään yhdellä kotimaisella radiokanavalla.

Kysy apteekista -kampanja ilahduttaa taas tänä keväänä (25.2.¬–31.3.) apteekeissa, liiton somekanavissa ja kaupallisilla radioasemilla. Kampanja perustuuu trubaduuriduo Kalevauva.fi:n ”Uskotko kaiken mitä luet netistä?” -kappaleeseen, jonka sanat on kerätty netin keskustelupalstoilta.

TÄYDENNETTY 16:48: lisätty tieto Kaiku-kilpailun short-listasta

Arkisto


Heikki Pälve Terveysteknologian eettisen valvontakunnan puheenjohtajaksi
06.06.2018 09:50 INKERI MERILUOTO

06.06.2018 09:50 INKERI MERILUOTO


D-vitamiinilisä raskauden aikana parantaa lapsen kasvua
06.06.2018 08:55 UUTISPALVELU DUODECIM

D-vitamiini 06.06.2018 08:55 UUTISPALVELU DUODECIM


Turvamerkinnät pian käyttöön – Heikentyykö lääkkeiden saatavuus?
01.06.2018 12:00 ERJA ELO

Potilasturvallisuus 01.06.2018 12:00 ERJA ELO


Lääkäriliitto: Hoitajareseptistä tuli tarpeeton
31.05.2018 12:05 ERJA ELO

31.05.2018 12:05 ERJA ELO


Pikkulapset eivät hyödy korkeammasta D-vitamiinilisästä
30.05.2018 09:09 ERJA ELO

D-vitamiini 30.05.2018 09:09 ERJA ELO


Kenelle kollageenia?
29.05.2018 10:29 ERJA ELO

Ravitsemus 29.05.2018 10:29 ERJA ELO


Apteekkilaiset Dan ja Henri kouluttautuvat lentokapteeneiksi
28.05.2018 10:19 ERJA ELO

28.05.2018 10:19 ERJA ELO


Kokoomuksen puoluehallitus lieventäisi apteekkisääntelyä, proviisoriomistus säilyisi
25.05.2018 14:59 ERJA ELO

Apteekkijärjestelmä 25.05.2018 14:59 ERJA ELO


Painettu Apteekkarilehti on edelleen lukijoilleen tärkeä – sähköisen median käyttö kasvaa tasaisesti
25.05.2018 10:45 INKERI MERILUOTO

Lukijatutkimus 25.05.2018 10:45 INKERI MERILUOTO


Viranomaiset huolissaan epilepsialääke klonatsepaamin kasvavasta off label -käytöstä
24.05.2018 11:25 ELINA AALTONEN

Lääkehoito 24.05.2018 11:25 ELINA AALTONEN