Epidemian toinen aalto on taas hiljentänyt etenkin kauppa- ja liikekeskuksia. Lue lisää »

Rokotushalukkuuteen vaikuttaa eniten näkemys siitä, miten rokote suojaa itsen lisäksi m... Lue lisää »

Apteekeilla voisi olla merkittävä rooli, kun iso osa väestöstä halutaan rokottaa korona... Lue lisää »

Maaliskuinen hamstraus yllätti lääketukut. Toiseen aaltoon tultiin paremmin valmistautu... Lue lisää »

Viro: Ennen kevään apteekkiuudistusta maalatut uhkakuvat eivät toteutuneet, mutta vielä... Lue lisää »

Kalevauva-kampanjasta lukion oppimateriaalia

Kampanjat   15.02.2019 12:50  OLLI-PEKKA TIAINEN

,

TÄYDENNETTY 16:48: lisätty tieto Kaiku-kilpailun short-listasta.
Kalevauva.fi ja kysy apteekista -kampanja opettavat lukiolaisille lähdekriittisyyttä ja ovat ehdolla vuoden radiomainokseksi Kaiku-kilpailussa.

Sähköisiä oppimateriaaleja kustantava Tabletkoulu Oy:n oppikirjailijat innostuivat Kalevauva-kampanjasta niin, että halusivat hyödyntää sitä myös opetuksessa.
Apteekkariliiton somekanavilla ihastuttanut musiikkivideo ”Kysy apteekista neuvoa vaivoihisi, älä keskustelupalstoilta” pääsee todennäköisesti lukion äidinkielen ja kirjallisuuden oppimateriaaliin ÄI6: Nykykulttuuri ja kertomukset. Video on tulossa lukuun ”Runous elää erilaisin keinoin.”
Harjoituksessa oppilaat saavat vastata muun muassa siihen, miten laulu ottaa kantaa lähdekriittisyyteen, mikä on sen tekstilaji ja tavoite ja kuinka lukutaitoa tulisi kehittää.
Oppilaat saavat myös keskustella pareittain, millaisesta aiheesta he itse haluaisivat julkaistavan runoja somessa. Tabletkoulun oppimateriaalit julkaistaan suljetulla oppimisalustalla.

Yhteiskunnallinen radiomainos

Kampanjan ääniversio on ehdolla vuoden radiomainokseksi yhteiskunnallisten mainosten sarjassa. Kaiku-kilpailun Grand Prix, voittajat jokaisesta kategoriasta, vuoden mainostoimisto, mediatoimisto sekä tuotantoyhtiö palkitaan RadioGaalassa 22. maaliskuuta. Kalevauva-spotti on yksi neljästä ehdokkaasta.

Kaiku on Suomen merkittävin radiomainonnan kilpailu. Kilpailun järjestää kaupallisten radioiden kattojärjestö RadioMedia ry, ja siihen voivat osallistua kaikki pääosin Suomessa tuotetut radiomainokset ja radiomainossarjat, jotka on ensiesitetty vähintään yhdellä kotimaisella radiokanavalla.

Kysy apteekista -kampanja ilahduttaa taas tänä keväänä (25.2.¬–31.3.) apteekeissa, liiton somekanavissa ja kaupallisilla radioasemilla. Kampanja perustuuu trubaduuriduo Kalevauva.fi:n ”Uskotko kaiken mitä luet netistä?” -kappaleeseen, jonka sanat on kerätty netin keskustelupalstoilta.

TÄYDENNETTY 16:48: lisätty tieto Kaiku-kilpailun short-listasta

Arkisto


Oireetonkin matkailija voi kantaa ripulibakteeria
12.12.2019 16:34 VIRPI EKHOLM

antibioottiresistenssi 12.12.2019 16:34 VIRPI EKHOLM


Keski-iän lihasmassa kertoo myöhemmistä sydänriskeistä
12.12.2019 08:25 UUTISPALVELU DUODECIM

Sydän 12.12.2019 08:25 UUTISPALVELU DUODECIM


Uusien apteekkien perustaminen etenee
11.12.2019 14:05 INKERI MERILUOTO

Apteekkijärjestelmä 11.12.2019 14:05 INKERI MERILUOTO


Liiallinen D-vitamiini voi heikentää luustoa
11.12.2019 10:55 VIRPI EKHOLM

D-vitamiini 11.12.2019 10:55 VIRPI EKHOLM


Tieto lääkekaton täyttymisestä ajantaisaistuu
10.12.2019 16:18 OLLI-PEKKA TIAINEN

Kela 10.12.2019 16:18 OLLI-PEKKA TIAINEN


Charlotta Sandler kärkisijoilla vuoden terveysvaikuttajien listalla
10.12.2019 10:01 ERJA ELO

Lääkitysturvallisuus 10.12.2019 10:01 ERJA ELO


Apteekit valitsevat paikkansa yhä vapaammin
05.12.2019 15:23 OLLI-PEKKA TIAINEN

Apteekkijärjestelmä 05.12.2019 15:23 OLLI-PEKKA TIAINEN


Elimistön oma kipulääke haastaa lääkekannabiksen
05.12.2019 08:16 VIRPI EKHOLM

kipulääkkeet 05.12.2019 08:16 VIRPI EKHOLM


Kunniamerkit Anders Karlssonille ja Sinikka Kesseli-Pulkkiselle
04.12.2019 16:07 OLLI-PEKKA TIAINEN

Kunniamerkit 04.12.2019 16:07 OLLI-PEKKA TIAINEN