Epidemian toinen aalto on taas hiljentänyt etenkin kauppa- ja liikekeskuksia. Lue lisää »

Rokotushalukkuuteen vaikuttaa eniten näkemys siitä, miten rokote suojaa itsen lisäksi m... Lue lisää »

Apteekeilla voisi olla merkittävä rooli, kun iso osa väestöstä halutaan rokottaa korona... Lue lisää »

Maaliskuinen hamstraus yllätti lääketukut. Toiseen aaltoon tultiin paremmin valmistautu... Lue lisää »

Viro: Ennen kevään apteekkiuudistusta maalatut uhkakuvat eivät toteutuneet, mutta vielä... Lue lisää »

Kalevauva-kampanjasta lukion oppimateriaalia

Kampanjat   15.02.2019 12:50  OLLI-PEKKA TIAINEN

,

TÄYDENNETTY 16:48: lisätty tieto Kaiku-kilpailun short-listasta.
Kalevauva.fi ja kysy apteekista -kampanja opettavat lukiolaisille lähdekriittisyyttä ja ovat ehdolla vuoden radiomainokseksi Kaiku-kilpailussa.

Sähköisiä oppimateriaaleja kustantava Tabletkoulu Oy:n oppikirjailijat innostuivat Kalevauva-kampanjasta niin, että halusivat hyödyntää sitä myös opetuksessa.
Apteekkariliiton somekanavilla ihastuttanut musiikkivideo ”Kysy apteekista neuvoa vaivoihisi, älä keskustelupalstoilta” pääsee todennäköisesti lukion äidinkielen ja kirjallisuuden oppimateriaaliin ÄI6: Nykykulttuuri ja kertomukset. Video on tulossa lukuun ”Runous elää erilaisin keinoin.”
Harjoituksessa oppilaat saavat vastata muun muassa siihen, miten laulu ottaa kantaa lähdekriittisyyteen, mikä on sen tekstilaji ja tavoite ja kuinka lukutaitoa tulisi kehittää.
Oppilaat saavat myös keskustella pareittain, millaisesta aiheesta he itse haluaisivat julkaistavan runoja somessa. Tabletkoulun oppimateriaalit julkaistaan suljetulla oppimisalustalla.

Yhteiskunnallinen radiomainos

Kampanjan ääniversio on ehdolla vuoden radiomainokseksi yhteiskunnallisten mainosten sarjassa. Kaiku-kilpailun Grand Prix, voittajat jokaisesta kategoriasta, vuoden mainostoimisto, mediatoimisto sekä tuotantoyhtiö palkitaan RadioGaalassa 22. maaliskuuta. Kalevauva-spotti on yksi neljästä ehdokkaasta.

Kaiku on Suomen merkittävin radiomainonnan kilpailu. Kilpailun järjestää kaupallisten radioiden kattojärjestö RadioMedia ry, ja siihen voivat osallistua kaikki pääosin Suomessa tuotetut radiomainokset ja radiomainossarjat, jotka on ensiesitetty vähintään yhdellä kotimaisella radiokanavalla.

Kysy apteekista -kampanja ilahduttaa taas tänä keväänä (25.2.¬–31.3.) apteekeissa, liiton somekanavissa ja kaupallisilla radioasemilla. Kampanja perustuuu trubaduuriduo Kalevauva.fi:n ”Uskotko kaiken mitä luet netistä?” -kappaleeseen, jonka sanat on kerätty netin keskustelupalstoilta.

TÄYDENNETTY 16:48: lisätty tieto Kaiku-kilpailun short-listasta

Arkisto


Lääkejätettä syntyy jopa 100 miljoonan euron arvosta vuodessa
08.03.2016 11:00 ERJA ELO

Ympäristö 08.03.2016 11:00 ERJA ELO


Etälääkärin vastaanottopalvelu käynnistyy Vähässäkyrössä
07.03.2016 14:29 INKERI HALONEN

Uudistuva terveydenhuolto 07.03.2016 14:29 INKERI HALONEN


Joka toinen käyttää inhalaatiolääkkeitään väärin Norjassa
07.03.2016 09:52 ERJA ELO

astma 07.03.2016 09:52 ERJA ELO


Liikunta ikää parempi sydänriskin ennustaja
07.03.2016 09:08 UUTISPALVELU DUODECIM

sydän 07.03.2016 09:08 UUTISPALVELU DUODECIM


Hemofilia luo tiiviin suhteen apteekkiin
03.03.2016 14:51 INKERI HALONEN

Apteekki palvelee 03.03.2016 14:51 INKERI HALONEN


Suomalaistutkimus pika-analyysimenetelmistä palkittiin
02.03.2016 14:13 INKERI HALONEN

Tutkimus 02.03.2016 14:13 INKERI HALONEN


Sydänkuolemissa huima lasku Suomessa
02.03.2016 09:53 INKERI HALONEN

Kansanterveys 02.03.2016 09:53 INKERI HALONEN


Oriola lopettamassa Oulun jakelukeskuksen
01.03.2016 09:07 INKERI HALONEN

Lääketukut 01.03.2016 09:07 INKERI HALONEN


Harvinaislääkkeiden määrä kasvaa
29.02.2016 13:27 VIRPI EKHOLM

harvinaislääkkeet 29.02.2016 13:27 VIRPI EKHOLM


Iän karttuminen edellyttää muutoksia itsehoitoon
29.02.2016 08:30 TIINA KUOSA

Lääkehoito 29.02.2016 08:30 TIINA KUOSA