Epidemian toinen aalto on taas hiljentänyt etenkin kauppa- ja liikekeskuksia. Lue lisää »

Rokotushalukkuuteen vaikuttaa eniten näkemys siitä, miten rokote suojaa itsen lisäksi m... Lue lisää »

Apteekeilla voisi olla merkittävä rooli, kun iso osa väestöstä halutaan rokottaa korona... Lue lisää »

Maaliskuinen hamstraus yllätti lääketukut. Toiseen aaltoon tultiin paremmin valmistautu... Lue lisää »

Viro: Ennen kevään apteekkiuudistusta maalatut uhkakuvat eivät toteutuneet, mutta vielä... Lue lisää »

Kalevauva-kampanjasta lukion oppimateriaalia

Kampanjat   15.02.2019 12:50  OLLI-PEKKA TIAINEN

,

TÄYDENNETTY 16:48: lisätty tieto Kaiku-kilpailun short-listasta.
Kalevauva.fi ja kysy apteekista -kampanja opettavat lukiolaisille lähdekriittisyyttä ja ovat ehdolla vuoden radiomainokseksi Kaiku-kilpailussa.

Sähköisiä oppimateriaaleja kustantava Tabletkoulu Oy:n oppikirjailijat innostuivat Kalevauva-kampanjasta niin, että halusivat hyödyntää sitä myös opetuksessa.
Apteekkariliiton somekanavilla ihastuttanut musiikkivideo ”Kysy apteekista neuvoa vaivoihisi, älä keskustelupalstoilta” pääsee todennäköisesti lukion äidinkielen ja kirjallisuuden oppimateriaaliin ÄI6: Nykykulttuuri ja kertomukset. Video on tulossa lukuun ”Runous elää erilaisin keinoin.”
Harjoituksessa oppilaat saavat vastata muun muassa siihen, miten laulu ottaa kantaa lähdekriittisyyteen, mikä on sen tekstilaji ja tavoite ja kuinka lukutaitoa tulisi kehittää.
Oppilaat saavat myös keskustella pareittain, millaisesta aiheesta he itse haluaisivat julkaistavan runoja somessa. Tabletkoulun oppimateriaalit julkaistaan suljetulla oppimisalustalla.

Yhteiskunnallinen radiomainos

Kampanjan ääniversio on ehdolla vuoden radiomainokseksi yhteiskunnallisten mainosten sarjassa. Kaiku-kilpailun Grand Prix, voittajat jokaisesta kategoriasta, vuoden mainostoimisto, mediatoimisto sekä tuotantoyhtiö palkitaan RadioGaalassa 22. maaliskuuta. Kalevauva-spotti on yksi neljästä ehdokkaasta.

Kaiku on Suomen merkittävin radiomainonnan kilpailu. Kilpailun järjestää kaupallisten radioiden kattojärjestö RadioMedia ry, ja siihen voivat osallistua kaikki pääosin Suomessa tuotetut radiomainokset ja radiomainossarjat, jotka on ensiesitetty vähintään yhdellä kotimaisella radiokanavalla.

Kysy apteekista -kampanja ilahduttaa taas tänä keväänä (25.2.¬–31.3.) apteekeissa, liiton somekanavissa ja kaupallisilla radioasemilla. Kampanja perustuuu trubaduuriduo Kalevauva.fi:n ”Uskotko kaiken mitä luet netistä?” -kappaleeseen, jonka sanat on kerätty netin keskustelupalstoilta.

TÄYDENNETTY 16:48: lisätty tieto Kaiku-kilpailun short-listasta

Arkisto


Fimean kohtalo valtioneuvoston ratkaistavaksi?
01.04.2016 12:43 ERJA ELO

Fimean alueellistaminen 01.04.2016 12:43 ERJA ELO


Uusi maksuasetus voimaan - Fimea laski hintoja
01.04.2016 11:44 ERJA ELO

Apteekkijärjestelmä 01.04.2016 11:44 ERJA ELO


Koivu kukkii keskimääräistä heikommin
01.04.2016 10:13 ERJA ELO

allergia 01.04.2016 10:13 ERJA ELO


Allergian itsehoito kasvaa voimakkaasti, hoitokulut laskevat
01.04.2016 08:40 INKERI HALONEN

allergia 01.04.2016 08:40 INKERI HALONEN


Useampi kuin joka toinen kärsii kivusta useasti
30.03.2016 12:08 INKERI HALONEN

Itsehoito 30.03.2016 12:08 INKERI HALONEN


Äidin odotusajan D-vitamiinitaso vaikuttaa lapsen MS-tautiriskiin
29.03.2016 10:00 INKERI HALONEN

D-vitamiini 29.03.2016 10:00 INKERI HALONEN


Tehodieetti voi parantaa joidenkin potilaiden diabeteksen
29.03.2016 08:09 UUTISPALVELU DUODECIM

diabetes 29.03.2016 08:09 UUTISPALVELU DUODECIM


Lihominen nostaa lapsen verenpainetta
24.03.2016 07:48 UUTISPALVELU DUODECIM

sydän 24.03.2016 07:48 UUTISPALVELU DUODECIM


Tekstiviestit auttavat lääkkeiden muistamisessa
23.03.2016 09:50 UUTISPALVELU DUODECIM

Lääkehoito 23.03.2016 09:50 UUTISPALVELU DUODECIM


Lääkehuollon automatisoija NewIcon sai tukea kasvuun
21.03.2016 13:44 INKERI HALONEN

Digitalisaatio 21.03.2016 13:44 INKERI HALONEN