Epidemian toinen aalto on taas hiljentänyt etenkin kauppa- ja liikekeskuksia. Lue lisää »

Rokotushalukkuuteen vaikuttaa eniten näkemys siitä, miten rokote suojaa itsen lisäksi m... Lue lisää »

Apteekeilla voisi olla merkittävä rooli, kun iso osa väestöstä halutaan rokottaa korona... Lue lisää »

Maaliskuinen hamstraus yllätti lääketukut. Toiseen aaltoon tultiin paremmin valmistautu... Lue lisää »

Viro: Ennen kevään apteekkiuudistusta maalatut uhkakuvat eivät toteutuneet, mutta vielä... Lue lisää »

Kalevauva-kampanjasta lukion oppimateriaalia

Kampanjat   15.02.2019 12:50  OLLI-PEKKA TIAINEN

,

TÄYDENNETTY 16:48: lisätty tieto Kaiku-kilpailun short-listasta.
Kalevauva.fi ja kysy apteekista -kampanja opettavat lukiolaisille lähdekriittisyyttä ja ovat ehdolla vuoden radiomainokseksi Kaiku-kilpailussa.

Sähköisiä oppimateriaaleja kustantava Tabletkoulu Oy:n oppikirjailijat innostuivat Kalevauva-kampanjasta niin, että halusivat hyödyntää sitä myös opetuksessa.
Apteekkariliiton somekanavilla ihastuttanut musiikkivideo ”Kysy apteekista neuvoa vaivoihisi, älä keskustelupalstoilta” pääsee todennäköisesti lukion äidinkielen ja kirjallisuuden oppimateriaaliin ÄI6: Nykykulttuuri ja kertomukset. Video on tulossa lukuun ”Runous elää erilaisin keinoin.”
Harjoituksessa oppilaat saavat vastata muun muassa siihen, miten laulu ottaa kantaa lähdekriittisyyteen, mikä on sen tekstilaji ja tavoite ja kuinka lukutaitoa tulisi kehittää.
Oppilaat saavat myös keskustella pareittain, millaisesta aiheesta he itse haluaisivat julkaistavan runoja somessa. Tabletkoulun oppimateriaalit julkaistaan suljetulla oppimisalustalla.

Yhteiskunnallinen radiomainos

Kampanjan ääniversio on ehdolla vuoden radiomainokseksi yhteiskunnallisten mainosten sarjassa. Kaiku-kilpailun Grand Prix, voittajat jokaisesta kategoriasta, vuoden mainostoimisto, mediatoimisto sekä tuotantoyhtiö palkitaan RadioGaalassa 22. maaliskuuta. Kalevauva-spotti on yksi neljästä ehdokkaasta.

Kaiku on Suomen merkittävin radiomainonnan kilpailu. Kilpailun järjestää kaupallisten radioiden kattojärjestö RadioMedia ry, ja siihen voivat osallistua kaikki pääosin Suomessa tuotetut radiomainokset ja radiomainossarjat, jotka on ensiesitetty vähintään yhdellä kotimaisella radiokanavalla.

Kysy apteekista -kampanja ilahduttaa taas tänä keväänä (25.2.¬–31.3.) apteekeissa, liiton somekanavissa ja kaupallisilla radioasemilla. Kampanja perustuuu trubaduuriduo Kalevauva.fi:n ”Uskotko kaiken mitä luet netistä?” -kappaleeseen, jonka sanat on kerätty netin keskustelupalstoilta.

TÄYDENNETTY 16:48: lisätty tieto Kaiku-kilpailun short-listasta

Arkisto


Kansanedustajat kehittäisivät apteekkijärjestelmää maltillisesti
15.12.2016 14:52 ERJA ELO

Apteekkijärjestelmä 15.12.2016 14:52 ERJA ELO


Uusi apteekki kiristäisi kilpailua, mutta hyötyykö asiakas?
15.12.2016 11:56 ERJA ELO

Apteekkijärjestelmä 15.12.2016 11:56 ERJA ELO


Helsingin WTC-talo sai kansainvälisen apteekkarin
14.12.2016 15:00

Apteekkijärjestelmä 14.12.2016 15:00


Kuumat aallot voivat kertoa valtimoiden kunnosta
14.12.2016 08:28 UUTISPALVELU DUODECIM

sydän 14.12.2016 08:28 UUTISPALVELU DUODECIM


Raskaudenaikainen masennuslääkitys voi haitata lapsen kielellistä kehitystä
12.12.2016 09:04 UUTISPALVELU DUODECIM

Lääkehoito 12.12.2016 09:04 UUTISPALVELU DUODECIM


Lääketeollisuus: Rinnakkaistuonnin suosiminen vaarantaa lääkkeiden saatavuuden
08.12.2016 15:42

Lääketeollisuus 08.12.2016 15:42


Kenet heistä palkitaan? Health Awards -finaalistit on valittu!
07.12.2016 10:48 INKERI HALONEN

Health Awards 07.12.2016 10:48 INKERI HALONEN


Kahdelle apteekkarille Suomen Valkoisen Ruusun ritarimerkki
02.12.2016 11:40

Palkitut 02.12.2016 11:40


Suomalaiset pitävät apteekkien sijainnin ohjausta tärkeänä
02.12.2016 08:29

Apteekkijärjestelmä 02.12.2016 08:29


Eduskunta tasaa vauvalaskua 2 500 eurolla
01.12.2016 10:55 ERJA ELO

Lainsäädäntö 01.12.2016 10:55 ERJA ELO