Epidemian toinen aalto on taas hiljentänyt etenkin kauppa- ja liikekeskuksia. Lue lisää »

Rokotushalukkuuteen vaikuttaa eniten näkemys siitä, miten rokote suojaa itsen lisäksi m... Lue lisää »

Apteekeilla voisi olla merkittävä rooli, kun iso osa väestöstä halutaan rokottaa korona... Lue lisää »

Maaliskuinen hamstraus yllätti lääketukut. Toiseen aaltoon tultiin paremmin valmistautu... Lue lisää »

Viro: Ennen kevään apteekkiuudistusta maalatut uhkakuvat eivät toteutuneet, mutta vielä... Lue lisää »

Kalevauva-kampanjasta lukion oppimateriaalia

Kampanjat   15.02.2019 12:50  OLLI-PEKKA TIAINEN

,

TÄYDENNETTY 16:48: lisätty tieto Kaiku-kilpailun short-listasta.
Kalevauva.fi ja kysy apteekista -kampanja opettavat lukiolaisille lähdekriittisyyttä ja ovat ehdolla vuoden radiomainokseksi Kaiku-kilpailussa.

Sähköisiä oppimateriaaleja kustantava Tabletkoulu Oy:n oppikirjailijat innostuivat Kalevauva-kampanjasta niin, että halusivat hyödyntää sitä myös opetuksessa.
Apteekkariliiton somekanavilla ihastuttanut musiikkivideo ”Kysy apteekista neuvoa vaivoihisi, älä keskustelupalstoilta” pääsee todennäköisesti lukion äidinkielen ja kirjallisuuden oppimateriaaliin ÄI6: Nykykulttuuri ja kertomukset. Video on tulossa lukuun ”Runous elää erilaisin keinoin.”
Harjoituksessa oppilaat saavat vastata muun muassa siihen, miten laulu ottaa kantaa lähdekriittisyyteen, mikä on sen tekstilaji ja tavoite ja kuinka lukutaitoa tulisi kehittää.
Oppilaat saavat myös keskustella pareittain, millaisesta aiheesta he itse haluaisivat julkaistavan runoja somessa. Tabletkoulun oppimateriaalit julkaistaan suljetulla oppimisalustalla.

Yhteiskunnallinen radiomainos

Kampanjan ääniversio on ehdolla vuoden radiomainokseksi yhteiskunnallisten mainosten sarjassa. Kaiku-kilpailun Grand Prix, voittajat jokaisesta kategoriasta, vuoden mainostoimisto, mediatoimisto sekä tuotantoyhtiö palkitaan RadioGaalassa 22. maaliskuuta. Kalevauva-spotti on yksi neljästä ehdokkaasta.

Kaiku on Suomen merkittävin radiomainonnan kilpailu. Kilpailun järjestää kaupallisten radioiden kattojärjestö RadioMedia ry, ja siihen voivat osallistua kaikki pääosin Suomessa tuotetut radiomainokset ja radiomainossarjat, jotka on ensiesitetty vähintään yhdellä kotimaisella radiokanavalla.

Kysy apteekista -kampanja ilahduttaa taas tänä keväänä (25.2.¬–31.3.) apteekeissa, liiton somekanavissa ja kaupallisilla radioasemilla. Kampanja perustuuu trubaduuriduo Kalevauva.fi:n ”Uskotko kaiken mitä luet netistä?” -kappaleeseen, jonka sanat on kerätty netin keskustelupalstoilta.

TÄYDENNETTY 16:48: lisätty tieto Kaiku-kilpailun short-listasta

Arkisto


Tupakointi kiihdyttää MS-taudin etenemistä
23.09.2015 11:08 UUTISPALVELU DUODECIM

Tupakoinnin lopetus 23.09.2015 11:08 UUTISPALVELU DUODECIM


D-vitamiinin tarve jakaa asiantuntijat
22.09.2015 09:34 ERJA ELO

D-vitamiini 22.09.2015 09:34 ERJA ELO


Kielimuuri hidastaa asiakaspalvelua
21.09.2015 12:00 ERJA ELO

Apteekki palvelee 21.09.2015 12:00 ERJA ELO


Pakolaiskriisi haastaa kuva- ja elekielen käyttöön apteekeissa
21.09.2015 09:06 INKERI HALONEN

Apteekki palvelee 21.09.2015 09:06 INKERI HALONEN


Ympyrätalon apteekkiin Apteekin Terveyspiste
18.09.2015 09:52 INKERI HALONEN

Apteekin lisäpalvelut 18.09.2015 09:52 INKERI HALONEN


Hainrustotuotteita apteekeissa vain vähän – moni valmis poistamaan kokonaan
18.09.2015 09:45 INKERI HALONEN

18.09.2015 09:45 INKERI HALONEN


STM: Lääkesäästöjen budjettilait valmistunevat lokakuussa
17.09.2015 10:20 INKERI HALONEN

Lääkekorvaukset 17.09.2015 10:20 INKERI HALONEN


Lääkekuljetukset turvassa perjantain mielenilmaukselta
16.09.2015 15:50 INKERI HALONEN

Lääkekuljetukset 16.09.2015 15:50 INKERI HALONEN


Reseptikeskuksen häiriöt uhkasivat pahasti annosjakelua
16.09.2015 11:04 INKERI HALONEN

sähköinen resepti 16.09.2015 11:04 INKERI HALONEN


Ummetus voi edeltää Parkinsonin tautia
16.09.2015 08:15 UUTISPALVELU DUODECIM

16.09.2015 08:15 UUTISPALVELU DUODECIM