Epidemian toinen aalto on taas hiljentänyt etenkin kauppa- ja liikekeskuksia. Lue lisää »

Rokotushalukkuuteen vaikuttaa eniten näkemys siitä, miten rokote suojaa itsen lisäksi m... Lue lisää »

Apteekeilla voisi olla merkittävä rooli, kun iso osa väestöstä halutaan rokottaa korona... Lue lisää »

Maaliskuinen hamstraus yllätti lääketukut. Toiseen aaltoon tultiin paremmin valmistautu... Lue lisää »

Viro: Ennen kevään apteekkiuudistusta maalatut uhkakuvat eivät toteutuneet, mutta vielä... Lue lisää »

Kalevauva-kampanjasta lukion oppimateriaalia

Kampanjat   15.02.2019 12:50  OLLI-PEKKA TIAINEN

,

TÄYDENNETTY 16:48: lisätty tieto Kaiku-kilpailun short-listasta.
Kalevauva.fi ja kysy apteekista -kampanja opettavat lukiolaisille lähdekriittisyyttä ja ovat ehdolla vuoden radiomainokseksi Kaiku-kilpailussa.

Sähköisiä oppimateriaaleja kustantava Tabletkoulu Oy:n oppikirjailijat innostuivat Kalevauva-kampanjasta niin, että halusivat hyödyntää sitä myös opetuksessa.
Apteekkariliiton somekanavilla ihastuttanut musiikkivideo ”Kysy apteekista neuvoa vaivoihisi, älä keskustelupalstoilta” pääsee todennäköisesti lukion äidinkielen ja kirjallisuuden oppimateriaaliin ÄI6: Nykykulttuuri ja kertomukset. Video on tulossa lukuun ”Runous elää erilaisin keinoin.”
Harjoituksessa oppilaat saavat vastata muun muassa siihen, miten laulu ottaa kantaa lähdekriittisyyteen, mikä on sen tekstilaji ja tavoite ja kuinka lukutaitoa tulisi kehittää.
Oppilaat saavat myös keskustella pareittain, millaisesta aiheesta he itse haluaisivat julkaistavan runoja somessa. Tabletkoulun oppimateriaalit julkaistaan suljetulla oppimisalustalla.

Yhteiskunnallinen radiomainos

Kampanjan ääniversio on ehdolla vuoden radiomainokseksi yhteiskunnallisten mainosten sarjassa. Kaiku-kilpailun Grand Prix, voittajat jokaisesta kategoriasta, vuoden mainostoimisto, mediatoimisto sekä tuotantoyhtiö palkitaan RadioGaalassa 22. maaliskuuta. Kalevauva-spotti on yksi neljästä ehdokkaasta.

Kaiku on Suomen merkittävin radiomainonnan kilpailu. Kilpailun järjestää kaupallisten radioiden kattojärjestö RadioMedia ry, ja siihen voivat osallistua kaikki pääosin Suomessa tuotetut radiomainokset ja radiomainossarjat, jotka on ensiesitetty vähintään yhdellä kotimaisella radiokanavalla.

Kysy apteekista -kampanja ilahduttaa taas tänä keväänä (25.2.¬–31.3.) apteekeissa, liiton somekanavissa ja kaupallisilla radioasemilla. Kampanja perustuuu trubaduuriduo Kalevauva.fi:n ”Uskotko kaiken mitä luet netistä?” -kappaleeseen, jonka sanat on kerätty netin keskustelupalstoilta.

TÄYDENNETTY 16:48: lisätty tieto Kaiku-kilpailun short-listasta

Arkisto


FIP käynnistyi Düsseldorfissa
29.09.2015 21:55 TIINA KUOSA

FIP 29.09.2015 21:55 TIINA KUOSA


Tupakointi mahdollisesti diabeteksen riskitekijä
29.09.2015 09:56 UUTISPALVELU DUODECIM

Tupakoinnin lopetus 29.09.2015 09:56 UUTISPALVELU DUODECIM


Kananmunat eivät lisää sydänriskejä
29.09.2015 09:47 UUTISPALVELU DUODECIM

Ravitsemus 29.09.2015 09:47 UUTISPALVELU DUODECIM


Viranomaisvalvonta kattaa myös apteekkareiden yhtiöt
28.09.2015 16:09

Muualla mediassa 28.09.2015 16:09


Kiinnostaako kehitysyhteistyö? Pharmaciens Sans Frontières aloittamassa Suomessa
28.09.2015 09:19 INKERI HALONEN

Yhteiskuntavastuu 28.09.2015 09:19 INKERI HALONEN


Kirsti Torniaisesta Vuoden Proviisori 2015
25.09.2015 11:33 INKERI HALONEN

Tunnustukset 25.09.2015 11:33 INKERI HALONEN


Farmasian ammattilaisten omaa juhlapäivää vietetään tänään
25.09.2015 10:53 INKERI HALONEN

WORLD PHARMACISTS DAY 25.09.2015 10:53 INKERI HALONEN


Kuluttajaliitto ja Apteekkariliitto varoittavat valeapteekeista
25.09.2015 08:37 INKERI HALONEN

valeapteekki 25.09.2015 08:37 INKERI HALONEN


Kanervasta Aptan uusi puheenjohtaja
24.09.2015 15:19 ERJA ELO

työmarkkinat 24.09.2015 15:19 ERJA ELO


Tuore väitös: Lääkkeitä säilytetään kotona huolettomasti
24.09.2015 12:15 INKERI HALONEN

Lääkkeiden säilytys 24.09.2015 12:15 INKERI HALONEN