Epidemian toinen aalto on taas hiljentänyt etenkin kauppa- ja liikekeskuksia. Lue lisää »

Rokotushalukkuuteen vaikuttaa eniten näkemys siitä, miten rokote suojaa itsen lisäksi m... Lue lisää »

Apteekeilla voisi olla merkittävä rooli, kun iso osa väestöstä halutaan rokottaa korona... Lue lisää »

Maaliskuinen hamstraus yllätti lääketukut. Toiseen aaltoon tultiin paremmin valmistautu... Lue lisää »

Viro: Ennen kevään apteekkiuudistusta maalatut uhkakuvat eivät toteutuneet, mutta vielä... Lue lisää »

Kalevauva-kampanjasta lukion oppimateriaalia

Kampanjat   15.02.2019 12:50  OLLI-PEKKA TIAINEN

,

TÄYDENNETTY 16:48: lisätty tieto Kaiku-kilpailun short-listasta.
Kalevauva.fi ja kysy apteekista -kampanja opettavat lukiolaisille lähdekriittisyyttä ja ovat ehdolla vuoden radiomainokseksi Kaiku-kilpailussa.

Sähköisiä oppimateriaaleja kustantava Tabletkoulu Oy:n oppikirjailijat innostuivat Kalevauva-kampanjasta niin, että halusivat hyödyntää sitä myös opetuksessa.
Apteekkariliiton somekanavilla ihastuttanut musiikkivideo ”Kysy apteekista neuvoa vaivoihisi, älä keskustelupalstoilta” pääsee todennäköisesti lukion äidinkielen ja kirjallisuuden oppimateriaaliin ÄI6: Nykykulttuuri ja kertomukset. Video on tulossa lukuun ”Runous elää erilaisin keinoin.”
Harjoituksessa oppilaat saavat vastata muun muassa siihen, miten laulu ottaa kantaa lähdekriittisyyteen, mikä on sen tekstilaji ja tavoite ja kuinka lukutaitoa tulisi kehittää.
Oppilaat saavat myös keskustella pareittain, millaisesta aiheesta he itse haluaisivat julkaistavan runoja somessa. Tabletkoulun oppimateriaalit julkaistaan suljetulla oppimisalustalla.

Yhteiskunnallinen radiomainos

Kampanjan ääniversio on ehdolla vuoden radiomainokseksi yhteiskunnallisten mainosten sarjassa. Kaiku-kilpailun Grand Prix, voittajat jokaisesta kategoriasta, vuoden mainostoimisto, mediatoimisto sekä tuotantoyhtiö palkitaan RadioGaalassa 22. maaliskuuta. Kalevauva-spotti on yksi neljästä ehdokkaasta.

Kaiku on Suomen merkittävin radiomainonnan kilpailu. Kilpailun järjestää kaupallisten radioiden kattojärjestö RadioMedia ry, ja siihen voivat osallistua kaikki pääosin Suomessa tuotetut radiomainokset ja radiomainossarjat, jotka on ensiesitetty vähintään yhdellä kotimaisella radiokanavalla.

Kysy apteekista -kampanja ilahduttaa taas tänä keväänä (25.2.¬–31.3.) apteekeissa, liiton somekanavissa ja kaupallisilla radioasemilla. Kampanja perustuuu trubaduuriduo Kalevauva.fi:n ”Uskotko kaiken mitä luet netistä?” -kappaleeseen, jonka sanat on kerätty netin keskustelupalstoilta.

TÄYDENNETTY 16:48: lisätty tieto Kaiku-kilpailun short-listasta

Arkisto


Uusi farmasian erikoistumiskoulutus käynnistyy
19.05.2016 08:30 INKERI HALONEN

Koulutus 19.05.2016 08:30 INKERI HALONEN


Lääkityksen arviointi tuli liian myöhään
18.05.2016 10:00 PAULA TIMONEN

Lääkitys kuntoon 18.05.2016 10:00 PAULA TIMONEN


Apteekkariliitto ja Fimea vastaavat THL:n tutkijoille – näistä syistä lääkemenot kasvavat
17.05.2016 12:31 INKERI HALONEN

Apteekkijärjestelmä 17.05.2016 12:31 INKERI HALONEN


Nikotiinilaastarin ja varenikliinin tehossa ei todettu eroja
17.05.2016 09:30 VIRPI EKHOLM

Tupakoinnin lopetus 17.05.2016 09:30 VIRPI EKHOLM


Pharmadata vahvistaa asemiaan
16.05.2016 09:30 ERJA ELO

16.05.2016 09:30 ERJA ELO


Selvitysmiehen ehdotukset lääkesäästöistä valmistuivat
13.05.2016 10:40 INKERI HALONEN

Lääkekorvaukset 13.05.2016 10:40 INKERI HALONEN


THL:n pääjohtaja: Ehdotus apteekkimarkkinoiden vapauttamisesta on yksittäisten tutkijoiden mielipide
11.05.2016 15:13 INKERI HALONEN

Apteekkijärjestelmä 11.05.2016 15:13 INKERI HALONEN


Lääkeväärennöksiä ehkäisevä koodi työllistää kuopiolaisia
11.05.2016 10:00 INKERI HALONEN

Lääkeväärennökset 11.05.2016 10:00 INKERI HALONEN


Yliopiston Apteekki ei pääse siirtymään Isoon Omenaan
10.05.2016 16:28 INKERI HALONEN

Apteekkiluvat 10.05.2016 16:28 INKERI HALONEN


Ensimmäiset apteekkien asiakaspalvelumestarit valmistuivat
10.05.2016 09:55 ERJA ELO

Apteekki palvelee 10.05.2016 09:55 ERJA ELO