Epidemian toinen aalto on taas hiljentänyt etenkin kauppa- ja liikekeskuksia. Lue lisää »

Rokotushalukkuuteen vaikuttaa eniten näkemys siitä, miten rokote suojaa itsen lisäksi m... Lue lisää »

Apteekeilla voisi olla merkittävä rooli, kun iso osa väestöstä halutaan rokottaa korona... Lue lisää »

Maaliskuinen hamstraus yllätti lääketukut. Toiseen aaltoon tultiin paremmin valmistautu... Lue lisää »

Viro: Ennen kevään apteekkiuudistusta maalatut uhkakuvat eivät toteutuneet, mutta vielä... Lue lisää »

Kalevauva-kampanjasta lukion oppimateriaalia

Kampanjat   15.02.2019 12:50  OLLI-PEKKA TIAINEN

,

TÄYDENNETTY 16:48: lisätty tieto Kaiku-kilpailun short-listasta.
Kalevauva.fi ja kysy apteekista -kampanja opettavat lukiolaisille lähdekriittisyyttä ja ovat ehdolla vuoden radiomainokseksi Kaiku-kilpailussa.

Sähköisiä oppimateriaaleja kustantava Tabletkoulu Oy:n oppikirjailijat innostuivat Kalevauva-kampanjasta niin, että halusivat hyödyntää sitä myös opetuksessa.
Apteekkariliiton somekanavilla ihastuttanut musiikkivideo ”Kysy apteekista neuvoa vaivoihisi, älä keskustelupalstoilta” pääsee todennäköisesti lukion äidinkielen ja kirjallisuuden oppimateriaaliin ÄI6: Nykykulttuuri ja kertomukset. Video on tulossa lukuun ”Runous elää erilaisin keinoin.”
Harjoituksessa oppilaat saavat vastata muun muassa siihen, miten laulu ottaa kantaa lähdekriittisyyteen, mikä on sen tekstilaji ja tavoite ja kuinka lukutaitoa tulisi kehittää.
Oppilaat saavat myös keskustella pareittain, millaisesta aiheesta he itse haluaisivat julkaistavan runoja somessa. Tabletkoulun oppimateriaalit julkaistaan suljetulla oppimisalustalla.

Yhteiskunnallinen radiomainos

Kampanjan ääniversio on ehdolla vuoden radiomainokseksi yhteiskunnallisten mainosten sarjassa. Kaiku-kilpailun Grand Prix, voittajat jokaisesta kategoriasta, vuoden mainostoimisto, mediatoimisto sekä tuotantoyhtiö palkitaan RadioGaalassa 22. maaliskuuta. Kalevauva-spotti on yksi neljästä ehdokkaasta.

Kaiku on Suomen merkittävin radiomainonnan kilpailu. Kilpailun järjestää kaupallisten radioiden kattojärjestö RadioMedia ry, ja siihen voivat osallistua kaikki pääosin Suomessa tuotetut radiomainokset ja radiomainossarjat, jotka on ensiesitetty vähintään yhdellä kotimaisella radiokanavalla.

Kysy apteekista -kampanja ilahduttaa taas tänä keväänä (25.2.¬–31.3.) apteekeissa, liiton somekanavissa ja kaupallisilla radioasemilla. Kampanja perustuuu trubaduuriduo Kalevauva.fi:n ”Uskotko kaiken mitä luet netistä?” -kappaleeseen, jonka sanat on kerätty netin keskustelupalstoilta.

TÄYDENNETTY 16:48: lisätty tieto Kaiku-kilpailun short-listasta

Arkisto


Apteekkariliitto jakoi yli 40 000 euroa apurahoja
27.05.2016 12:08

Apurahat 27.05.2016 12:08


Palvelut yleistyvät Euroopan apteekeissa
27.05.2016 11:00 INKERI HALONEN

Apteekin erillispalvelut 27.05.2016 11:00 INKERI HALONEN


Palvelumuotoilu muuttaa asiakaskokemuksen apteekissakin
27.05.2016 09:02 ERJA ELO

Apteekki palvelee 27.05.2016 09:02 ERJA ELO


Lohduton vanhus psyykenlääkkeiden vankina
26.05.2016 11:28 NIINA LAINE

Lääkitys kuntoon 26.05.2016 11:28 NIINA LAINE


Varayhteys pelastaa asiakaspalvelun tietoliikennekatkoksen aikana
26.05.2016 09:03 ERJA ELO

Digitalisaatio 26.05.2016 09:03 ERJA ELO


Omenamehu riittää ripulilapsen nesteytykseen
25.05.2016 08:22 UUTISPALVELU DUODECIM

Itsehoito 25.05.2016 08:22 UUTISPALVELU DUODECIM


Liikunta ehkäisee ainakin kolmeatoista syöpää
24.05.2016 08:55 UUTISPALVELU DUODECIM

Elämäntavat 24.05.2016 08:55 UUTISPALVELU DUODECIM


Aspiriini voi ehkäistä pahempia infarkteja
23.05.2016 08:25 UUTISPALVELU DUODECIM

Lääkehoito 23.05.2016 08:25 UUTISPALVELU DUODECIM


Apteekkariliitto sai Hyvä henki -palkinnon
20.05.2016 14:09 ERJA ELO

Apteekkariliitto 20.05.2016 14:09 ERJA ELO


Mistä lääkkeiden saatavuusongelmat Norjassa johtuvat?
20.05.2016 11:25 INKERI HALONEN

Saatavuusongelmat 20.05.2016 11:25 INKERI HALONEN