Fimealle asiakaslähtöinen organisaatio
09.09.2009 08:29
Kuva: Erkki Kostiainen
Ohjausryhmä linjasi myös, että marraskuun alkuvaiheen jälkeen laitoksen muut toiminnot siirtyvät Kuopioon kolmessa vaiheessa, joista ensimmäinen on vuoden 2011 alussa.
Kaikki toiminnot ovat toiminnassa Kuopiossa viimeistään siirtymäajan päättyessä, vuoden 2014 elokuun lopussa, sosiaali- ja terveysministeriö tiedottaa.
Syyskuun alussa kokoontuneen ohjaustyöryhmän mukaan Fimean asiakaslähtöinen organisaatiomalli mahdollistaa muun muassa selkeiden strategisten painopisteiden valinnan ja voimavarojen joustavan käyttämisen. Sen katsotaan myös tukevan työssä erikoistumista.
- Asiakaslähtöisyys tarkoittaa sitä, että koko organisaatiota on lähdetty kehittämään asiakkaan näkökulmasta, Lääkelaitoksen ylijohtaja Marja-Liisa Partanen selventää.
Fimea aloittaa toimintansa 1. marraskuuta tänä vuonna. Lääkealan turvallisuus- ja kehittämiskeskuksen tehtäväkokonaisuudet ovat lääkealan lupa- ja valvontatehtävät, lääkealan tutkimus- ja kehittämistehtävät sekä lääketiedon tuottaminen ja välittäminen lääkehuollon ja lääkehoitojen vaikuttavuuden parantamiseksi. (IK)
Arkisto
Apteekin ja kotihoidon yhteistyö vähentää lääkeriskejä
|
Apteekkari uskoo yhä Rediin
|
Alzheimer-potilailla päälleikäistä uni- ja kipulääkitystä
|
Antibioottikampanja jälleen vuoden lääkekampanja
|
Helsingin Herttoniemen apteekista Vuoden opetusapteekki
|
Farmasian Päivät alkoivat – nyt opitaan pelaamalla
|
Farmasian järjestöt kaipaavat yli vaalien ulottuvia visioita
|
D-vitamiinipillereiden ja omega-3-rasvahappolisien teho kyseenalainen
|
Renkomäen entinen apteekkari tuomittiin törkeästä petoksesta
|
Yrittäjävähennys ei ollut apteekkarivähennys
|