Fimealle asiakaslähtöinen organisaatio
09.09.2009 08:29
Kuva: Erkki Kostiainen
Ohjausryhmä linjasi myös, että marraskuun alkuvaiheen jälkeen laitoksen muut toiminnot siirtyvät Kuopioon kolmessa vaiheessa, joista ensimmäinen on vuoden 2011 alussa.
Kaikki toiminnot ovat toiminnassa Kuopiossa viimeistään siirtymäajan päättyessä, vuoden 2014 elokuun lopussa, sosiaali- ja terveysministeriö tiedottaa.
Syyskuun alussa kokoontuneen ohjaustyöryhmän mukaan Fimean asiakaslähtöinen organisaatiomalli mahdollistaa muun muassa selkeiden strategisten painopisteiden valinnan ja voimavarojen joustavan käyttämisen. Sen katsotaan myös tukevan työssä erikoistumista.
- Asiakaslähtöisyys tarkoittaa sitä, että koko organisaatiota on lähdetty kehittämään asiakkaan näkökulmasta, Lääkelaitoksen ylijohtaja Marja-Liisa Partanen selventää.
Fimea aloittaa toimintansa 1. marraskuuta tänä vuonna. Lääkealan turvallisuus- ja kehittämiskeskuksen tehtäväkokonaisuudet ovat lääkealan lupa- ja valvontatehtävät, lääkealan tutkimus- ja kehittämistehtävät sekä lääketiedon tuottaminen ja välittäminen lääkehuollon ja lääkehoitojen vaikuttavuuden parantamiseksi. (IK)
Arkisto
Uusia vaihtoehtoja tyypin 2 diabeteksen hoitoon lapsille
|
Tutkimus: Apteekkien työntekijät toiseksi luotetuimpia Suomessa
|
Apteekit kärsivät työvoimapulasta – tilanne kärjistyy kesällä
|
Orion yhteistyöhön kotimaisen startup-yrityksen kanssa
|
Liikkuminen auttaa vaikka sen aloittaisi vasta kuusikymppisenä
|
Fimea isännöi useita lääkealan kokouksia puheenjohtajuuskaudella
|
Verkkoapteekkitoimitusten lämpötilaseuranta varmistaa lääkkeiden turvallisuuden
|
Painoa terveydelle!
|
HIV = hieman ikävä vaiva
|
Verenpaineen alentaminen vähentäisi rytmihäiriöitä
|