Fimealle asiakaslähtöinen organisaatio
09.09.2009 08:29
Kuva: Erkki Kostiainen
Ohjausryhmä linjasi myös, että marraskuun alkuvaiheen jälkeen laitoksen muut toiminnot siirtyvät Kuopioon kolmessa vaiheessa, joista ensimmäinen on vuoden 2011 alussa.
Kaikki toiminnot ovat toiminnassa Kuopiossa viimeistään siirtymäajan päättyessä, vuoden 2014 elokuun lopussa, sosiaali- ja terveysministeriö tiedottaa.
Syyskuun alussa kokoontuneen ohjaustyöryhmän mukaan Fimean asiakaslähtöinen organisaatiomalli mahdollistaa muun muassa selkeiden strategisten painopisteiden valinnan ja voimavarojen joustavan käyttämisen. Sen katsotaan myös tukevan työssä erikoistumista.
- Asiakaslähtöisyys tarkoittaa sitä, että koko organisaatiota on lähdetty kehittämään asiakkaan näkökulmasta, Lääkelaitoksen ylijohtaja Marja-Liisa Partanen selventää.
Fimea aloittaa toimintansa 1. marraskuuta tänä vuonna. Lääkealan turvallisuus- ja kehittämiskeskuksen tehtäväkokonaisuudet ovat lääkealan lupa- ja valvontatehtävät, lääkealan tutkimus- ja kehittämistehtävät sekä lääketiedon tuottaminen ja välittäminen lääkehuollon ja lääkehoitojen vaikuttavuuden parantamiseksi. (IK)
Arkisto
Yksi tarina: Vuosi apteekkarina ja kolme murtoa
|
Vesa Kujala osaa katsoa apteekkialaa ulkopuolisen silmin
|
Punkkitestien tarve kyseenalainen – tässä syy
|
Parempaa lääkehoitoa 75 vuotta täyttäneille
|
Itsehoitolääkkeet vain apteekkimyynnissä useissa Euroopan maissa
|
Mäntylä ja Rehula aloittavat terveys- ja lääkeasioista päättävinä ministereinä
|
Uusi hallitus satsaa lääkehoitojen onnistumiseen
|
Pharmadatan toimitusjohtaja vaihtuu
|
Apteekkari Parkkamäki Diabetesliiton hallitukseen
|
Stumppaus voi nostaa sokereita
|