Fimealle asiakaslähtöinen organisaatio
09.09.2009 08:29
Kuva: Erkki Kostiainen
Ohjausryhmä linjasi myös, että marraskuun alkuvaiheen jälkeen laitoksen muut toiminnot siirtyvät Kuopioon kolmessa vaiheessa, joista ensimmäinen on vuoden 2011 alussa.
Kaikki toiminnot ovat toiminnassa Kuopiossa viimeistään siirtymäajan päättyessä, vuoden 2014 elokuun lopussa, sosiaali- ja terveysministeriö tiedottaa.
Syyskuun alussa kokoontuneen ohjaustyöryhmän mukaan Fimean asiakaslähtöinen organisaatiomalli mahdollistaa muun muassa selkeiden strategisten painopisteiden valinnan ja voimavarojen joustavan käyttämisen. Sen katsotaan myös tukevan työssä erikoistumista.
- Asiakaslähtöisyys tarkoittaa sitä, että koko organisaatiota on lähdetty kehittämään asiakkaan näkökulmasta, Lääkelaitoksen ylijohtaja Marja-Liisa Partanen selventää.
Fimea aloittaa toimintansa 1. marraskuuta tänä vuonna. Lääkealan turvallisuus- ja kehittämiskeskuksen tehtäväkokonaisuudet ovat lääkealan lupa- ja valvontatehtävät, lääkealan tutkimus- ja kehittämistehtävät sekä lääketiedon tuottaminen ja välittäminen lääkehuollon ja lääkehoitojen vaikuttavuuden parantamiseksi. (IK)
Arkisto
Korvatulehdus ei aina kaipaa antibioottia – eikä seurantakäyntiä
|
Draama apteekissa – kuka valloittaa nuoren naisen sydämen?
|
Näyttö masennuslääkkeiden haitoista sikiölle vahvistuu
|
GlucaGen-valmisteita vedetään pois myynnistä
|
Kaikki verenpainelääkitykset tepsivät – vain yhtä potilaat eivät keskeytä
|
Kainuussa suunnitellaan etälääkäripisteitä apteekkeihin
|
Hyvää Yrittäjän päivää!
|
Roskapostittajasta tehty rikosilmoitus
|
Reseptilääkkeet kalleimpia Yhdysvalloissa
|
Suomen Apteekki uhmaa KKV:n kieltoa apteekki-nimen käytöstä
|