Erotu ja menesty
29.06.2011 10:35 PHARMAPRESS
Oikein brändätty apteekki erottuu kilpailijoistaan, mutta miten myönteinen yrityskuva luodaan?
Yliopiston apteekki on useiden tutkimusten mukaan apteekkibrändien ykkönen. Yksityisten apteekkien muodostamat ryhmittymät, kuten Avainapteekit, Hyvän Mielen Apteekit ja Oma Plus, saavuttavat kuitenkin etumatkaa.
Ryhmittymien kautta apteekit saavat valmiita toimintamalleja myynnin ja markkinoinnin kehittämiseen. Markkinointimateriaalin lisäksi tarjolla on kanta-asiakasohjelmia, räätälöityä koulutusta apteekkien kaikille ammattiryhmille sekä vertaistukea apteekkareille.
Brändääminen tukee apteekin liiketoimintaa lisäämällä sen haluttavuutta ostopaikkana, työpaikkana ja yhteistyökumppanina.
Mutta mitä mieltä markkinoinnin huippuammattilaiset ovat: onko apteekki brändi ja jos on, mitkä ovat sen vahvuudet ja uhkat? (EE)
Lue lisää perjantaina ilmestyvästä Apteekkarilehdestä.
Arkisto
Jopa 36 menetti oikeuden terveydenhuollon ammattiin
|
Lääkelaitoksen kampanja palkittiin
|
Lääkekauppa käynnistyi vaisusti
|
Pfizer vähentää 27 työntekijää
|
Lääkevaihto säästänyt jo 400 miljoonaa
|
Meta-analyysi: Sertraliini paras masennuslääke
|
Proviisorit ja farmaseutit nettiin
|
Jopa puolet hoitovirheistä voitaisiin estää
|
Lääkevaihto laajenee tuntuvasti
|
Hormonien välttely vähensi rintasyöpää
|