Erotu ja menesty
29.06.2011 10:35 PHARMAPRESS
Oikein brändätty apteekki erottuu kilpailijoistaan, mutta miten myönteinen yrityskuva luodaan?
Yliopiston apteekki on useiden tutkimusten mukaan apteekkibrändien ykkönen. Yksityisten apteekkien muodostamat ryhmittymät, kuten Avainapteekit, Hyvän Mielen Apteekit ja Oma Plus, saavuttavat kuitenkin etumatkaa.
Ryhmittymien kautta apteekit saavat valmiita toimintamalleja myynnin ja markkinoinnin kehittämiseen. Markkinointimateriaalin lisäksi tarjolla on kanta-asiakasohjelmia, räätälöityä koulutusta apteekkien kaikille ammattiryhmille sekä vertaistukea apteekkareille.
Brändääminen tukee apteekin liiketoimintaa lisäämällä sen haluttavuutta ostopaikkana, työpaikkana ja yhteistyökumppanina.
Mutta mitä mieltä markkinoinnin huippuammattilaiset ovat: onko apteekki brändi ja jos on, mitkä ovat sen vahvuudet ja uhkat? (EE)
Lue lisää perjantaina ilmestyvästä Apteekkarilehdestä.
Arkisto
Väitös: Ikääntyneiden lääkehoidon turvallisuudessa puutteita
|
Hoivakriisi lyhentää naisten työuria
|
Apteekkari Sari Westermarck jatkaa kansainvälisessä luottamustehtävässä
|
Työikäisten lihavuus yleistyy
|
Uniongelmien hoito vaatii kärsivällisyyttä
|
Käypä hoito -suosituksia saatetaan kääntää ruotsiksi
|
Valviran ylijohtajaksi kahdeksan hakijaa
|
Työvoimapula pahenee – tietojärjestelmä Apottikin tarvitsee farmaseutteja
|
Kelan pääjohtajaksi 40 hakijaa
|
Ranitidiinia sisältäviä lääkkeitä vedetään pois apteekeista
|