Erotu ja menesty
29.06.2011 10:35 PHARMAPRESS
Oikein brändätty apteekki erottuu kilpailijoistaan, mutta miten myönteinen yrityskuva luodaan?
Yliopiston apteekki on useiden tutkimusten mukaan apteekkibrändien ykkönen. Yksityisten apteekkien muodostamat ryhmittymät, kuten Avainapteekit, Hyvän Mielen Apteekit ja Oma Plus, saavuttavat kuitenkin etumatkaa.
Ryhmittymien kautta apteekit saavat valmiita toimintamalleja myynnin ja markkinoinnin kehittämiseen. Markkinointimateriaalin lisäksi tarjolla on kanta-asiakasohjelmia, räätälöityä koulutusta apteekkien kaikille ammattiryhmille sekä vertaistukea apteekkareille.
Brändääminen tukee apteekin liiketoimintaa lisäämällä sen haluttavuutta ostopaikkana, työpaikkana ja yhteistyökumppanina.
Mutta mitä mieltä markkinoinnin huippuammattilaiset ovat: onko apteekki brändi ja jos on, mitkä ovat sen vahvuudet ja uhkat? (EE)
Lue lisää perjantaina ilmestyvästä Apteekkarilehdestä.
Arkisto
Palvelupistemääräyksen valmistelu alkaa
|
Halaa apteekkilaista!
|
D-vitamiinin annostus puhuttaa
|
Palvelupisteitä voi syntyä paljonkin
|
Albert Wuokon palkinto Ingo Bichlmaierille
|
Posterikilpailussa monta hyvää ehdokasta
|
Muutokset korvattavuudessa hankaloittavat hoitoa
|
”Terveydenhuollon auktoriteettirooli on historiaa”
|
Tapiolan Otso on Vuoden opetusapteekki
|
Plakkipsoriasis-voiteen korvattavuus jatkuukin
|