Erotu ja menesty
29.06.2011 10:35 PHARMAPRESS
Oikein brändätty apteekki erottuu kilpailijoistaan, mutta miten myönteinen yrityskuva luodaan?
Yliopiston apteekki on useiden tutkimusten mukaan apteekkibrändien ykkönen. Yksityisten apteekkien muodostamat ryhmittymät, kuten Avainapteekit, Hyvän Mielen Apteekit ja Oma Plus, saavuttavat kuitenkin etumatkaa.
Ryhmittymien kautta apteekit saavat valmiita toimintamalleja myynnin ja markkinoinnin kehittämiseen. Markkinointimateriaalin lisäksi tarjolla on kanta-asiakasohjelmia, räätälöityä koulutusta apteekkien kaikille ammattiryhmille sekä vertaistukea apteekkareille.
Brändääminen tukee apteekin liiketoimintaa lisäämällä sen haluttavuutta ostopaikkana, työpaikkana ja yhteistyökumppanina.
Mutta mitä mieltä markkinoinnin huippuammattilaiset ovat: onko apteekki brändi ja jos on, mitkä ovat sen vahvuudet ja uhkat? (EE)
Lue lisää perjantaina ilmestyvästä Apteekkarilehdestä.
Arkisto
Apteekkien Eläkekassan toimitusjohtaja vaihtuu
|
Apteekkien hyvä palvelu saa kiitosta
|
Varmennekorttien jako sujunut hyvin
|
Apteekkariliitolta ehdotus lääketaksan uudistamiseksi
|
Apteekkaripäivät alkoivat
|
eReseptin etenemistä voi seurata uutiskirjeestä
|
”Siimeksen seuraajan pitää olla samaa kaliiberia”
|
Suvi-Anne Siimes TELAn johtoon
|
Diabeteslääkkeet erityiskorvattuna yhä useammalle
|
Betaferon-valmiste erityiskorvattavaksi
|