Erotu ja menesty
29.06.2011 10:35 PHARMAPRESS
Oikein brändätty apteekki erottuu kilpailijoistaan, mutta miten myönteinen yrityskuva luodaan?
Yliopiston apteekki on useiden tutkimusten mukaan apteekkibrändien ykkönen. Yksityisten apteekkien muodostamat ryhmittymät, kuten Avainapteekit, Hyvän Mielen Apteekit ja Oma Plus, saavuttavat kuitenkin etumatkaa.
Ryhmittymien kautta apteekit saavat valmiita toimintamalleja myynnin ja markkinoinnin kehittämiseen. Markkinointimateriaalin lisäksi tarjolla on kanta-asiakasohjelmia, räätälöityä koulutusta apteekkien kaikille ammattiryhmille sekä vertaistukea apteekkareille.
Brändääminen tukee apteekin liiketoimintaa lisäämällä sen haluttavuutta ostopaikkana, työpaikkana ja yhteistyökumppanina.
Mutta mitä mieltä markkinoinnin huippuammattilaiset ovat: onko apteekki brändi ja jos on, mitkä ovat sen vahvuudet ja uhkat? (EE)
Lue lisää perjantaina ilmestyvästä Apteekkarilehdestä.
Arkisto
Tutkimus: Kotihoidon lääkitystiedot pielessä valtaosalla
|
Oulaisten apteekkari palkittiin – rakensi uuden apteekin ja työllisti lisää
|
Apteekkialan ammattieettiselle neuvottelukunnalle uusi puheenjohtaja
|
Lääkekorvauslaskuri kertoo, paljonko maksat lääkkeistäsi
|
Ensimmäinen migreenilääke itsehoitoon
|
Virus voi kukistaa syövän
|
Sääntely palautti Unkarin apteekkipalvelut järjestykseen
|
Suomen lääkehinnat halventuneet muihin euromaihin verrattuna
|
Apteekkilupaa voi hakea myös sähköisesti
|
Lääkitys aiheutti virtsatievaivoja
|