Erotu ja menesty
29.06.2011 10:35 PHARMAPRESS
Oikein brändätty apteekki erottuu kilpailijoistaan, mutta miten myönteinen yrityskuva luodaan?
Yliopiston apteekki on useiden tutkimusten mukaan apteekkibrändien ykkönen. Yksityisten apteekkien muodostamat ryhmittymät, kuten Avainapteekit, Hyvän Mielen Apteekit ja Oma Plus, saavuttavat kuitenkin etumatkaa.
Ryhmittymien kautta apteekit saavat valmiita toimintamalleja myynnin ja markkinoinnin kehittämiseen. Markkinointimateriaalin lisäksi tarjolla on kanta-asiakasohjelmia, räätälöityä koulutusta apteekkien kaikille ammattiryhmille sekä vertaistukea apteekkareille.
Brändääminen tukee apteekin liiketoimintaa lisäämällä sen haluttavuutta ostopaikkana, työpaikkana ja yhteistyökumppanina.
Mutta mitä mieltä markkinoinnin huippuammattilaiset ovat: onko apteekki brändi ja jos on, mitkä ovat sen vahvuudet ja uhkat? (EE)
Lue lisää perjantaina ilmestyvästä Apteekkarilehdestä.
Arkisto
Erityisäitiysrahasta päätetään tapauskohtaisesti
|
Ruotsin apteekkeja havittelee 15 yritystä
|
Pandemiarokotteet vaikuttavat turvallisilta
|
Apoteket yhteistyöhön Ica-kauppaketjun kanssa
|
Ruotsi julkisti H1N1-rokotuslinjauksensa
|
Sähköisen reseptin yhteistestaus alkaa
|
Apteekkarit hakevat ketjuista yhteishenkeä
|
Ravintolisästä löytyi sildenafiilin kaltaisia aineita
|
Pogostaepidemian alkua odotellaan
|
Antibioottien käytössä on Pohjoismaissa suuria eroja
|