Erotu ja menesty
29.06.2011 10:35 PHARMAPRESS
Oikein brändätty apteekki erottuu kilpailijoistaan, mutta miten myönteinen yrityskuva luodaan?
Yliopiston apteekki on useiden tutkimusten mukaan apteekkibrändien ykkönen. Yksityisten apteekkien muodostamat ryhmittymät, kuten Avainapteekit, Hyvän Mielen Apteekit ja Oma Plus, saavuttavat kuitenkin etumatkaa.
Ryhmittymien kautta apteekit saavat valmiita toimintamalleja myynnin ja markkinoinnin kehittämiseen. Markkinointimateriaalin lisäksi tarjolla on kanta-asiakasohjelmia, räätälöityä koulutusta apteekkien kaikille ammattiryhmille sekä vertaistukea apteekkareille.
Brändääminen tukee apteekin liiketoimintaa lisäämällä sen haluttavuutta ostopaikkana, työpaikkana ja yhteistyökumppanina.
Mutta mitä mieltä markkinoinnin huippuammattilaiset ovat: onko apteekki brändi ja jos on, mitkä ovat sen vahvuudet ja uhkat? (EE)
Lue lisää perjantaina ilmestyvästä Apteekkarilehdestä.
Arkisto
Alle 3-vuotiaille ei automaattisesti viruslääkettä
|
Marja-Liisa Partanen Valviran johtoon
|
Joka kolmas toisi seksivälineet apteekkiin
|
YA:n verovapaus vaatii jatkossa komission luvan
|
Kuopio odottaa jo Fimeaa
|
Lääkkeiden arvonlisäveroa korotetaan
|
Lääkemyynnin kasvu pysähtyi
|
HUSin apteekkariksi 12 hakijaa
|
Hengityssuojain ei korvaa hyvää käsihygieniaa
|
Fysioterapeutit eivät saane oikeutta määrätä lääkkeitä
|