Epidemian toinen aalto on taas hiljentänyt etenkin kauppa- ja liikekeskuksia. Lue lisää »

Rokotushalukkuuteen vaikuttaa eniten näkemys siitä, miten rokote suojaa itsen lisäksi m... Lue lisää »

Apteekeilla voisi olla merkittävä rooli, kun iso osa väestöstä halutaan rokottaa korona... Lue lisää »

Maaliskuinen hamstraus yllätti lääketukut. Toiseen aaltoon tultiin paremmin valmistautu... Lue lisää »

Viro: Ennen kevään apteekkiuudistusta maalatut uhkakuvat eivät toteutuneet, mutta vielä... Lue lisää »

Ensimmäiset apteekkien asiakaspalvelumestarit valmistuivat

Apteekki palvelee   10.05.2016 09:55  ERJA ELO

,

Asiakaspalvelusta innostuneet opiskelijat ovat vieneet kehitysideoita työpaikoilleen.

Myynnin ammattitutkinnon suorittaneet asiakaspalvelumestarit saivat koulutuksesta paljon uusia ideoita apteekkiensa asiakaspalvelun kehittämiseen.

Suomen ensimmäiset 41 apteekkialan asiakaspalvelumestaria valmistuivat huhtikuun lopussa. Puolitoistavuotisen koulutuksen ansiosta heillä on valmius toimia vastuullisissa myyntitehtävissä.

Asiakaspalvelumestarit työskentelevät Suomen Apteekkariliiton jäsenapteekeissa eri puolilla maata Lohjalta Joensuuhun ja Ouluun asti. Valtaosa heistä on apteekkien farmaseuttista henkilöstöä.

Asiakaspalvelumestari-valmennus perustui Opetushallituksen myöntämään Myynnin ammattitutkintoon (MyAT), josta noin 20 prosenttia toteutettiin lähiopetuksena ja loput 80 prosenttia oli työssä oppimista. Koulutus räätälöitiin apteekkialan tarpeisiin.

Asiakaspalvelun käsikirja tulossa Salkkuun

Opiskelijat tekivät Myynnin ammattitutkinnon näyttöjen lisäksi työpaikoillaan kehitysprojektit.

Ne kootaan yhteen APTEEKKI-asiakaspalvelukäsikirjaksi, jota voivat hyödyntää kaikki apteekit Apteekkariliiton ylläpitämästä Salkku-palvelusta.

Järjestäjän näkökulmasta koulutus onnistui erinomaisesti.

- Koulutuksessa oli mukana kehittämisestä innostuneita, aktiivisia opiskelijoita apteekin kaikista ammattiryhmistä. Koulutuksen aikana syntyi hieno asiakaspalvelumestareiden verkosto. Opiskelijat ovat vieneet ideoita työpaikoilleen ja kehitys jatkuu, sanoo Apteekkariliiton brand manager Katariina Kalsta.

Kurssin suuren suosion vuoksi Suomen Apteekkariliitto ja Management Institute of Finland (MIF) suunnittelevat jo seuraavan Myynnin ammattitutkinnon kurssin järjestämistä.

Arkisto


Työryhmä pohtimaan apteekkipalveluita
23.04.2010 16:52

23.04.2010 16:52


Ammatillisuus korostuu lääkepolitiikassa jatkossakin
23.04.2010 14:46

23.04.2010 14:46


Puurunen ja Brenner jakavat viestintäpalkinnon
23.04.2010 14:35

23.04.2010 14:35


Apteekkariliitto: Viitehintajärjestelmää hiottava
23.04.2010 13:45

23.04.2010 13:45


Kela kiittää yhteistyöstä
23.04.2010 12:49

23.04.2010 12:49


Fimea kannattaa lääkehuoltosuunnitelmaa
23.04.2010 11:55

23.04.2010 11:55


Apteekkaripäivät käynnistyivät
23.04.2010 10:00

23.04.2010 10:00


Kieltolain kiertäjät
22.04.2010 14:33

22.04.2010 14:33


Luotettavaa vertaistukea kaivataan
22.04.2010 13:26

22.04.2010 13:26


Vitamiinilisät suosittuja
22.04.2010 07:46

22.04.2010 07:46