Elias tekemään Apteekkarilehteä
07.12.2010 09:01 OLLI-PEKKA TIAINEN
Graafinen suunnittelija Topi Kairenius ja AD Laura Vanhapelto vastaavat jatkossa Apteekkarin visuaalisesta ilmeestä ja taitosta.
Apteekkarilehden taitto siirtyy vuodenvaihteessa Julkaisuosakeyhtiö Eliakseen. Yhteistyö sisältää myös journalistista sparrausta, lehden suunnittelua ja yleistä kehittämistä. Apteekkarin toimitus pysyy Apteekkariliitossa.
– Tämä on meille merkittävä osaulkoistus, joka mahdollistaa lehden edelleen kehittämisen vaativalle lukijakunnalle. Valinnassa painoi Julkaisuosakeyhtiö Eliaksen journalistinen ja graafinen osaaminen sekä hyvin sujunut yhteistyö, perustelee Apteekkarilehden päätoimittaja, Apteekkariliiton viestintäjohtaja Erkki Kostiainen.
Julkaisuosakeyhtiö Elias uudisti lehden ilmeen ja rakenteen kaksi vuotta sitten ja suunnitteli samalla lehden verkkosivut (Apteekkari.fi) sekä niihin liittyvän uutiskirjeen. Viime kesästä asti Elias on taittanut lehden pääjutun ja kannen.
Vuonna 1912 perustettu Suomen apteekkarilehti (Apteekkari) ilmestyy kymmenen kertaa vuodessa. Apteekkariliiton jäsen- ja sidosryhmälehteä seurataan laajasti myös lääkeyrityksissä, sairaala-apteekeissa, lääkekeskuksissa ja farmasian koulutusyksiköissä. Lisäksi lukijoita ovat lääke- ja terveydenhuollon viranomaiset ja päättäjät.
Apteekkariliitto ja Elias ovat tehneet yhteistyötä vuodesta 2008 asti. Elias on vastannut muun muassa liiton vuosikatsauksista.
Arkisto
Lupaava diabetesrokote etenee kliinisiin tutkimuksiin
|
Maskisuositus todennäköisesti tulee, mutta kohdennusta mietitään vielä
|
Nopean masennushoidon vaikutus voi lujittua unessa
|
Kaksi pistosta vuodessa voi pitää kolesterolin kurissa
|
Jokainen on sairas, kun oikein tutkitaan
|
Toimiva koronarokote voi syntyä myös Suomessa
|
Apteekkari-lehti on tärkeä vaikuttajille ja medialle
|
EMA arvioi deksametasonin käyttöä koronapotilailla
|
Åbo Akademille lisää farmasian alan koulutusvastuuta
|
Arvioinnilla parempi sitoutuminen lääkehoitoon
|