Apteekkien Mielinauha-keräys ylitti odotukset
Yhteiskuntavastuu 15.08.2019 11:55 OLLI-PEKKA TIAINEN VIIVI HUUSKA
Puhukaaa jollekin, kenelle tahansa! Kampanjan kasvo Ellinoora on pyrkinyt madaltamaan kynnystä avun hakemiseksi.
Mielinauhojen ja kampanjatuotteiden myynti apteekeissa tuotti liki 27000 euroa mielenterveyden edistämiseen ja vaikeassa tilanteessa olevien kriisiapuun.
Apteekit olivat tänä vuonna toista kertaa mukana Suomen Mielenterveysseuran Mielinauha-keräyksessä. Tempaus onnistuikin hienosti, sillä mielinauhojen ja APTEEKKI-sarjan kampanjatuotteista kertyi keväällä yhteensä 26 925 euroa.
Lahjoitussumma on merkittävä, sillä viime vuonna koko keräys tuotti runsaat 100 000 euroa. Tosin tänä vuonna tavoite on huomattavasti suurempi, ja myynnissä on ollut 70 000 nauhaa.
Jokaisesta 4 euron nauhasta lahjoitetaan 3 euroa mielenterveystyöhön. Koko keräyksen tuotto selviää loppuvuodesta.
Kampanjalla on pyritty vähentämään mielenterveysongelmiin liittyvää stigmaa. Tänä vuonna on kiinnitetty huomiota erityisesti nuorten jaksamiseen.
Aihe on tärkeä apteekeille, sillä apteekki on suomalaisten lähin ja helpoiten saavutettava terveyspalvelu. Apteekeissa käy paljon ihmisiä, joilla ei ole kontaktia muuhun terveydenhuoltoon.
Suoralla lahjoituksella keräykseen voi osallistua vuoden loppuun asti.
Aiheesta myös
Arkisto
Ruskon sivuapteekki aloitti Matkahuollon pakettipisteenä
|
Mikä oli Vuoden Terveysteko tai Terveysinnovaatio? Vielä ehdit ehdottaa!
|
Medifon kasvaa voimakkaasti
|
Influenssarokotteet loppumassa myös THL:n varastosta
|
Apteekeille lisää ohjeita pakolaisten palveluun
|
Burana-Capsien palautukset sujuneet rauhallisesti
|
Burana-Caps-valmiste vedetään pois myynnistä
|
Lääkekorvaussäästöt puolittuivat
|
Ensimmäinen kipulääke lisäneuvontaa vaativaksi itsehoitolääkkeeksi
|
Pähkinät auttavat kolesterolin hallinnassa
|