Apteekki taskussa
29.05.2013 09:06 ISTOCK
Kun kuluttajat siirtyvät älypuhelinten ja tablettien käyttäjiksi, myös apteekkien kannattaa miettiä, miten asiakkaita voi palvella parhaalla mahdollisella tavalla mobiilisti.
Mobiililaitteiden yleistyminen on avannut väylän mobiilimarkkinoinnille, jossa asiakkaan puhelimeen tarjotaan tai asiakas itse lataa hyödylliseksi kokemiaan palveluja verkosta. Se voi olla esimerkiksi asiakkaan sijaintiin perustuvan tiedon tarjoamista lähellä olevista palveluista.
Mobiilimarkkinointiin erikoistuneen NearMe-yhtiön toimitusjohtajan Marko Luhtalan mukaan mobiilipalveluiden suunnittelussa kannattaa lähteä liikkeelle apteekin verkkoliikennettä koskevista tilastoista, ja selvittää, kuinka paljon verkkoliikenteestä tulee mobiilin kautta.
Luhtala suosittelee valitsemaan mobiilimarkkinoinnin toteuttamiseen kumppanin, jolta löytyy toimialakokemusta eli apteekkien tapauksessa esimerkiksi vähittäiskaupan alueelta. Hän huomauttaa, että mobiili ei ole enää tekninen haaste, vaan kyse on palvelujen muotoilusta ja asiakkaan ymmärtämisestä.
– Hyvät mobiilisivut eivät ole verkkosivut tungettuna pieneen ruutuun.
ILKKA SALMELA
Aiheesta lisää tällä viikolla ilmestyvässä Apteekkarilehdessä.
Arkisto
Väitös: Ikääntyneiden lääkehoidon turvallisuudessa puutteita
|
Hoivakriisi lyhentää naisten työuria
|
Apteekkari Sari Westermarck jatkaa kansainvälisessä luottamustehtävässä
|
Työikäisten lihavuus yleistyy
|
Uniongelmien hoito vaatii kärsivällisyyttä
|
Käypä hoito -suosituksia saatetaan kääntää ruotsiksi
|
Valviran ylijohtajaksi kahdeksan hakijaa
|
Työvoimapula pahenee – tietojärjestelmä Apottikin tarvitsee farmaseutteja
|
Kelan pääjohtajaksi 40 hakijaa
|
Ranitidiinia sisältäviä lääkkeitä vedetään pois apteekeista
|