Apteekki taskussa
29.05.2013 09:06 ISTOCK
Kun kuluttajat siirtyvät älypuhelinten ja tablettien käyttäjiksi, myös apteekkien kannattaa miettiä, miten asiakkaita voi palvella parhaalla mahdollisella tavalla mobiilisti.
Mobiililaitteiden yleistyminen on avannut väylän mobiilimarkkinoinnille, jossa asiakkaan puhelimeen tarjotaan tai asiakas itse lataa hyödylliseksi kokemiaan palveluja verkosta. Se voi olla esimerkiksi asiakkaan sijaintiin perustuvan tiedon tarjoamista lähellä olevista palveluista.
Mobiilimarkkinointiin erikoistuneen NearMe-yhtiön toimitusjohtajan Marko Luhtalan mukaan mobiilipalveluiden suunnittelussa kannattaa lähteä liikkeelle apteekin verkkoliikennettä koskevista tilastoista, ja selvittää, kuinka paljon verkkoliikenteestä tulee mobiilin kautta.
Luhtala suosittelee valitsemaan mobiilimarkkinoinnin toteuttamiseen kumppanin, jolta löytyy toimialakokemusta eli apteekkien tapauksessa esimerkiksi vähittäiskaupan alueelta. Hän huomauttaa, että mobiili ei ole enää tekninen haaste, vaan kyse on palvelujen muotoilusta ja asiakkaan ymmärtämisestä.
– Hyvät mobiilisivut eivät ole verkkosivut tungettuna pieneen ruutuun.
ILKKA SALMELA
Aiheesta lisää tällä viikolla ilmestyvässä Apteekkarilehdessä.
Arkisto
Geenitestaus mullistaa lääkehoidon
|
Cerezyme rajoitetusti erityiskorvattavaksi
|
Farmedico perui lähes kaikki kurssinsa
|
Oriola: Yritysjärjestely ei vaikuta toimitusmaksuihin
|
Ratiopharmin myynti lähellä?
|
Kipu aisoihin äkillisessä välikorvantulehduksessa
|
EU-logo varmistamaan lääkkeiden turvallisuutta
|
Dalli: potilaiden liikkuvuus etusijalle
|
Risikko puolusteli Valviraa Kokkolassa
|
Apteekin informoitava toistuvista reseptiepäselvyyksistä
|