Apteekki loistaa asiakaspalvelussa
24.01.2011 09:22 JUKKA-PEKKA MOILANEN
Apteekkari Christel Monni-Raasakka palvelee asiakkaitaan Kastellin apteekissa Oulussa.
Suomalaiset ovat tyytyväisimpiä apteekkien palveluun, selviää tuoreesta EPSI Ratingin selvityksestä.
Kuluttajien tyytyväisyys tuotteisiin ja palveluihin laski Suomessa viime vuonna kansainvälisesti eniten, ilmenee tutkimuslaitos EPSI Ratingin selvityksestä, joka kattoi 15 maata.
Apteekit loistivat kuitenkin vertailussa, sillä suomalaiset olivat kaikkien tyytyväisimpiä apteekkien palveluihin. EPSI Ratingin asiakkaiden tyytyväisyyttä kuvaava pisteluku on apteekkipalveluissa 81,4. EPSI:n mukaan yli 80 ylittävä pisteluku kertoo asiakkaiden erittäin voimakkaasta tyytyväisyydestä.
Suomessa eniten kritiikkiä saavat aiempien vuosien tapaan laajakaistapalvelut, niiden pisteluku oli 65,7. Mobiililaajakaistojen osalta luku jäi 64,4 pisteeseen. Alle 65 pistettä on huono ja alle 75 pistettä kohtalainen, keskimääräinen tulos.
Vertailun perusteella Suomen tyytyväisimmät asiakkaat asuvat Orimattilassa, tyytymättömimmät puolestaan Suonenjoella.
Tutkimuksessa mitattiin mielikuvia yrityksistä, tuotteiden ja palvelujen laatua sekä hinta-laatusuhdetta. Vastaajia oli kaikkiaan noin miljoona, joista noin 30 000 Suomessa.
EPSI Rating on tutkimuslaitos, joka on syntynyt EU:n komission aloitteesta. (STT-IK)
Tutustu selvitykseen >
Arkisto
Laatutyö kampitti karanteenin
|
Biologiset lääkkeet helpottavat vaikean astman oireita
|
Tutkimus: Ibuprofeeni voi olla parasetamolia parempi pienten lasten kivun ja kuumeen hoidossa
|
Apteekeista kertyi veroja liki 400 miljoonaa euroa
|
Huolena väsymys ja verenvuodot
|
Ruotsissa suljettiin kaksi apteekkia vakavien puutteiden takia
|
Nenäpäivää tarvitaan nyt enemmän kuin koskaan
|
Lipoproteiini (a) – uusi merkittävä sydänriski?
|
Verkkoapteekki kasvaa kohisten Ruotsissa
|
Tutkimus: Sähköinen resepti parantaa lääkehoidon laatua
|