Epidemian toinen aalto on taas hiljentänyt etenkin kauppa- ja liikekeskuksia. Lue lisää »

Rokotushalukkuuteen vaikuttaa eniten näkemys siitä, miten rokote suojaa itsen lisäksi m... Lue lisää »

Apteekeilla voisi olla merkittävä rooli, kun iso osa väestöstä halutaan rokottaa korona... Lue lisää »

Maaliskuinen hamstraus yllätti lääketukut. Toiseen aaltoon tultiin paremmin valmistautu... Lue lisää »

Viro: Ennen kevään apteekkiuudistusta maalatut uhkakuvat eivät toteutuneet, mutta vielä... Lue lisää »

Apteekkariliitto Nenäpäivän pääyhteistyökumppaniksi

Yhteiskuntavastuu   23.04.2019 09:25  KALLE RIIHIVAINIO

,

Suomen suurin ja hauskin hyväntekeväisyyskampanja Nenäpäivä järjestetään taas loka-marraskuussa ja varsinaista Nenäpäivää vietetään 8. marraskuuta.

Tänä vuonna Apteekkariliitto jäsenapteekkeineen on mukana Nenäpäivän pääyhteistyökumppanina auttamassa maailman lapsia.

Apteekeissa autetaan päivittäin asiakkaita vauvasta vaariin erilaisissa lääke- ja terveysasioissa.

– Apteekit ovat paikkoja, joissa vastataan ihmisten avuntarpeeseen ja palvellaan täydellä sydämellä. Koska auttaminen on keskeistä myös Nenäpäivässä, on Apteekkariliitto meille oiva kumppani. On hienoa, että apteekit ympäri Suomen ovat mukana auttamassa maailman lapsia, iloitsee Nenäpäivä-säätiön toiminnanjohtaja Riina Lipponen.

– Olemme olleet aiemmin mukana auttamassa suomalaisia lapsia tukemalla Uuden Lastensairaalan rakentamista. Maailman vähäosaisimpien lasten hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen on luonteva jatko tälle ja toteutuu erinomaisesti Nenäpäivä-yhteistyön kautta, kommentoi toimitusjohtaja Merja Hirvonen Apteekkariliitosta.

Nenäpäivä-kampanjaan osallistuu vuosittain satoja kouluja, päiväkoteja, harrastusporukoita, yhdistyksiä ja yrityksiä. Kampanjan aikana punaisten nenien tärkeä sanoma kantautuu myös apteekkien välityksellä ympäri Suomen.

Apteekkariliiton jäsenapteekit toimivat nenien myyntikanavana ja osallistuvat kampanjaan erilaisilla tempauksilla.
Apteekit ovat helposti lähestyttävä terveydenhuollon toimija. Asiakkaat voivat apteekkiasioinnin yhteydessä vaivattomasti ottaa osaa Nenäpäivään.

– Toivomme suomalaisten lähtevän myös tänä vuonna innolla mukaan auttamaan maailman kaikkein heikommassa asemassa olevia lapsia. Mahtavaa, että Nenäpäivään voi tällä kertaa osallistua myös apteekkikäynnin yhteydessä, Lipponen riemuitsee.

Nenäpäivä-keräys on järjestetty vuosittain vuodesta 2007 lähtien. Keräyksen varoilla autetaan maailman kaikkein heikoimmassa asemassa olevia lapsia Afrikassa, Aasiassa ja Etelä-Amerikassa.

Arkisto


Apteekkari: Pyysimme Luustoliitolta kommenttia eiliseen uutiseen, ja he ohjasivat meidät ravitsemustieteen dosentti Heli Viljakaisen puheille. Viljakaisen mukaan kalsiumlisä on yhä monelle tarpeen.
07.10.2015 10:44

07.10.2015 10:44


Suomalaistutkija: Moni tarvitsee yhä kalsiumlisää
07.10.2015 10:40 INKERI HALONEN

Ravitsemus 07.10.2015 10:40 INKERI HALONEN


Apteekkari: Jatkamme tästä aiheesta iltapäivällä, kun saamme ravitsemustieteen dosentti, senioritutkija Heli Viljakaisen kommentit uutiseen :)
06.10.2015 09:59

06.10.2015 09:59


Kalsium ei ehkäise luunmurtumia – ei ruoasta eikä pillereistä saatuna
06.10.2015 09:41 UUTISPALVELU DUODECIM

Ravitsemus 06.10.2015 09:41 UUTISPALVELU DUODECIM


Apteekin puhelinneuvonnan arvoa selvitetään Ruotsissa
05.10.2015 13:42 INKERI HALONEN

Uudistuva terveydenhuolto 05.10.2015 13:42 INKERI HALONEN


Apteekkari: Viikon aluksi maistuvia muistoja Oulusta. Apteekin kehitystyön ansiota tämäkin :)
05.10.2015 10:45

05.10.2015 10:45


Apteekkari: "Lääkereseptien lisäksi lähes kaikki muukin dokumentaatio saksalaisessa apteekissa on paperilla", kirjoittaa Erkki Kostiainen.
02.10.2015 13:04

02.10.2015 13:04


Apteekkari: Harmin paikka! Vihreää farmasiaa ennakkoluulottomasti kehittävän Generation Greenin tie Helsinki Challenge -kisassa loppui. Onnea viidelle finalistille!
02.10.2015 12:02

02.10.2015 12:02


Generation Green ei selvinnyt finaaliin
02.10.2015 11:02 ERJA ELO

Lääkejätteet 02.10.2015 11:02 ERJA ELO


Apteekkari: FIP:in julkaisema piktogrammiohjelma auttaa apteekkeja, kun yhteistä kieltä asiakkaan kanssa ei ole. FIP valmistelee parhaillaan myös käytännönläheisiä ohjeita pakolaisasiakkaiden asiakaspalvelun tueksi.
01.10.2015 22:57

01.10.2015 22:57