Epidemian toinen aalto on taas hiljentänyt etenkin kauppa- ja liikekeskuksia. Lue lisää »

Rokotushalukkuuteen vaikuttaa eniten näkemys siitä, miten rokote suojaa itsen lisäksi m... Lue lisää »

Apteekeilla voisi olla merkittävä rooli, kun iso osa väestöstä halutaan rokottaa korona... Lue lisää »

Maaliskuinen hamstraus yllätti lääketukut. Toiseen aaltoon tultiin paremmin valmistautu... Lue lisää »

Viro: Ennen kevään apteekkiuudistusta maalatut uhkakuvat eivät toteutuneet, mutta vielä... Lue lisää »

Apteekkariliitossa pukeuduttiin punaiseen

19.04.2013 12:54 ILKKA SALMELA/PHARMAPRESS

,

Apteekkariliiton henkilökunta teki sydänterveyden näkyväksi Pukeudu punaiseen -päivän kunniaksi.

Pukeudu punaiseen -päivällä halutaan lisätä erityisesti naisten tietoisuutta sydänterveydestä ja kannustaa heitä terveisiin elintapoihin. Suomalainen sydänterveys on kehittynyt myönteisesti viime vuosikymmenten aikana, mutta sydän- ja verisuonitaudit ovat edelleen suomalaisten naisten yleisin kuolinsyy.

Tärkeimmät sydäntä ja verisuonistoa suojaavat tekijät ovat tupakoimattomuus, normaalit kolesteroli- ja verenpainearvot, säännöllinen reipas liikunta, maltillisuus alkoholinkäytössä, sekä stressin- ja painonhallinta.

Pukeudu Punaiseen -päivän mallina on Amerikan Sydänjärjestön Wear Red Day. Suomessa Punainen-kampanjaa organisoivat Sydänliitto ja Hengitysliitto.

Tänä vuonna Sydänviikon teemana on Arkisirkus ja kohderyhmänä ovat etenkin lapset ja lapsiperheet.

Tarkoituksena on kannustaa omaksumaan terveelliset elintavat osaksi arkea jo pienestä pitäen. Sydän kiittää terveellisestä ruuasta, liikkumisesta, leikkimisestä, hyvästä hampaiden hoidosta ja riittävästä nukkumisesta.

– Tänä vuonna sydänliitto haluaa erityisesti muistuttaa terveellisen arkiruuan merkityksestä sydänterveydelle. Minäkin haluaisin muistuttaa kaikkia tänään ruokakauppaan suunnistavia Sydänmerkistä. Se auttaa valitsemaan sydämen kannalta paremman vaihtoehdon, kannustaa apteekkien sydänohjelmasta vastaava asiantuntijaproviisori Saija Leikola Suomen Apteekkariliitosta.

Sydänmerkki-tuote on tuoteryhmässään parempi valinta suolan ja sokerin määrän ja rasvan laadun ja määrän suhteen. Sydänmerkki-tuotteita on jo yli 900 ja ne sopivat niin lapsille kuin aikuisillekin.

MINNA SVENSK

Arkisto


Tutkija: Kosmetiikkayliherkkyydet yleistyvät Suomessa
22.12.2017 09:04 ERJA ELO

kosmetiikka 22.12.2017 09:04 ERJA ELO


Ripulilääkkeen väärinkäyttöön liittyvät kuolemat lisääntyneet Ruotsissa
21.12.2017 12:25

Potilasturvallisuus 21.12.2017 12:25


PGEU nimitti uuden pääsihteerin
21.12.2017 12:04 INKERI HALONEN

Nimitykset 21.12.2017 12:04 INKERI HALONEN


Ihosairauksiin apua suomalaista marjoista – polyfenolit kiinnostavat Japanissakin
21.12.2017 09:23 ERJA ELO

kosmetiikka 21.12.2017 09:23 ERJA ELO


Oriolan toimitusjohtaja vaihtuu
19.12.2017 09:15

Lääketukut 19.12.2017 09:15


Luonnonkosmetiikka pyrkii apteekkeihin – lisää tutkimustietoa kaivataan
19.12.2017 09:14 ERJA ELO

kosmetiikka 19.12.2017 09:14 ERJA ELO


Henkilökohtaiset syyt ratkaisivat – lääketeollisuuden päällikkö alkoi valmistaa kosmetiikkaa itse
18.12.2017 09:04 ERJA ELO

kosmetiikka 18.12.2017 09:04 ERJA ELO


Biosimilaarien säästöt jäävät osin hyödyntämättä
15.12.2017 13:15 VIRPI EKHOLM

Lääkekorvaukset 15.12.2017 13:15 VIRPI EKHOLM


Uudet biologiset kolesterolilääkkeet rajoitetusti korvattaviksi
14.12.2017 13:13 VIRPI EKHOLM

Lääkehoito 14.12.2017 13:13 VIRPI EKHOLM


Mitä Oriolan jakelukriisi opetti?
13.12.2017 09:03 ERJA ELO

Lääkejakelu 13.12.2017 09:03 ERJA ELO