Epidemian toinen aalto on taas hiljentänyt etenkin kauppa- ja liikekeskuksia. Lue lisää »

Rokotushalukkuuteen vaikuttaa eniten näkemys siitä, miten rokote suojaa itsen lisäksi m... Lue lisää »

Apteekeilla voisi olla merkittävä rooli, kun iso osa väestöstä halutaan rokottaa korona... Lue lisää »

Maaliskuinen hamstraus yllätti lääketukut. Toiseen aaltoon tultiin paremmin valmistautu... Lue lisää »

Viro: Ennen kevään apteekkiuudistusta maalatut uhkakuvat eivät toteutuneet, mutta vielä... Lue lisää »

Apteekkariliitossa pukeuduttiin punaiseen

19.04.2013 12:54 ILKKA SALMELA/PHARMAPRESS

,

Apteekkariliiton henkilökunta teki sydänterveyden näkyväksi Pukeudu punaiseen -päivän kunniaksi.

Pukeudu punaiseen -päivällä halutaan lisätä erityisesti naisten tietoisuutta sydänterveydestä ja kannustaa heitä terveisiin elintapoihin. Suomalainen sydänterveys on kehittynyt myönteisesti viime vuosikymmenten aikana, mutta sydän- ja verisuonitaudit ovat edelleen suomalaisten naisten yleisin kuolinsyy.

Tärkeimmät sydäntä ja verisuonistoa suojaavat tekijät ovat tupakoimattomuus, normaalit kolesteroli- ja verenpainearvot, säännöllinen reipas liikunta, maltillisuus alkoholinkäytössä, sekä stressin- ja painonhallinta.

Pukeudu Punaiseen -päivän mallina on Amerikan Sydänjärjestön Wear Red Day. Suomessa Punainen-kampanjaa organisoivat Sydänliitto ja Hengitysliitto.

Tänä vuonna Sydänviikon teemana on Arkisirkus ja kohderyhmänä ovat etenkin lapset ja lapsiperheet.

Tarkoituksena on kannustaa omaksumaan terveelliset elintavat osaksi arkea jo pienestä pitäen. Sydän kiittää terveellisestä ruuasta, liikkumisesta, leikkimisestä, hyvästä hampaiden hoidosta ja riittävästä nukkumisesta.

– Tänä vuonna sydänliitto haluaa erityisesti muistuttaa terveellisen arkiruuan merkityksestä sydänterveydelle. Minäkin haluaisin muistuttaa kaikkia tänään ruokakauppaan suunnistavia Sydänmerkistä. Se auttaa valitsemaan sydämen kannalta paremman vaihtoehdon, kannustaa apteekkien sydänohjelmasta vastaava asiantuntijaproviisori Saija Leikola Suomen Apteekkariliitosta.

Sydänmerkki-tuote on tuoteryhmässään parempi valinta suolan ja sokerin määrän ja rasvan laadun ja määrän suhteen. Sydänmerkki-tuotteita on jo yli 900 ja ne sopivat niin lapsille kuin aikuisillekin.

MINNA SVENSK

Arkisto


Unelmien työhön
12.03.2010 09:30

12.03.2010 09:30


eResepti vähentää virheitä
12.03.2010 08:20

12.03.2010 08:20


Kelan pääjohtajan haku käynnistyy
11.03.2010 07:21

11.03.2010 07:21


Fimea kuulee apteekkiluvan hakijoita
10.03.2010 15:27

10.03.2010 15:27


Oksala: Apteekeilla tärkeä rooli terveydenhuollossa
10.03.2010 15:03

10.03.2010 15:03


Joka toinen suomalainen suojattu sikainfluenssalta
10.03.2010 11:32

10.03.2010 11:32


Farmasistien pandemiatietoon luotetaan
09.03.2010 07:53

09.03.2010 07:53


Onnistuminen tiukassa
05.03.2010 11:05

05.03.2010 11:05


Apteekit sosiaaliseen mediaan
05.03.2010 09:27

05.03.2010 09:27


Pulmicort Turbuhalerista sittenkin Kela-korvaus
04.03.2010 11:55

04.03.2010 11:55