Apteekkari-lehti on tärkeä vaikuttajille ja medialle
Sidosryhmät 28.07.2020 10:22 ERKKI KOSTIAINEN
Apteekkari-lehti ja lehden verkkosivusto Apteekkari.fi ovat kumpikin tärkeitä apteekkitiedon lähteitä niin vaikuttajille kuin toimittajillekin.
Sähköiset kanavat ovat mieluisimpia, mutta myös printti koetaan tärkeäksi.
Apteekkari-lehti ja lehden verkkosivusto Apteekkari.fi ovat tärkeä apteekkitiedon lähde niin vaikuttajille kuin toimittajillekin, ilmenee T-Median alkuvuonna tekemästä kyselystä.
Kyselyyn vastanneista vaikuttajista 66 prosenttia ja toimittajista 83 prosenttia piti näitä erittäin tai melko tärkeinä apteekkitiedon lähteenä.
Mieluisin kanava vaikuttajien keskuudessa on Apteekkari.fi-verkkosivusto, toiseksi mieluisin vaikuttajille ja muille sidosryhmille suunnattu APTEEKKARIextra-uutiskirje ja kolmanneksi mieluisin viisi kertaa vuodessa ilmestyvä painettu lehti.
Toimittajien keskuudessa mieluisimmat kanavat ovat kerran viikossa sähköpostiin tuleva Apteekkari.fi-uutiskirje, Apteekkari.fi-verkkosivusto ja painettu lehti. Tässä järjestyksessä.
Sosiaalisen median kanavat Facebook ja Twitter jäävät kanavien mieluisuudessa selvästi näiden jälkeen.
Apteekkari-lehden tärkeyttä apteekkitiedon lähteenä ja sen eri kanavien mieluisuutta selvitettiin osana Apteekkariliiton Luottamus & Maine -sidosryhmätutkimusta, johon vastasi tammi-maaliskuussa satakunta vaikuttajaa ja median edustajaa. Vastaajista lähes joka viides oli kansanedustaja.
Aiheesta myös
Arkisto
Sikainfluenssa tuo Rochelle miljardeja
|
Lääkkeiden hintojen raju lasku jatkuu
|
”Suomi rokotemyönteisempi”
|
Rokotusvastaisuus hiertää Yhdysvaltoja
|
Nivelreuman hoito eroaa Euroopassa
|
Rokotteet saapuivat Suomeen
|
Turakasta Kuopion kunniatohtori
|
Google seuraa flunssaasi
|
Rajaniemi hakee Fimean johtoon
|
Kilpailutuskynnys tuplaantuu
|