Epidemian toinen aalto on taas hiljentänyt etenkin kauppa- ja liikekeskuksia. Lue lisää »

Rokotushalukkuuteen vaikuttaa eniten näkemys siitä, miten rokote suojaa itsen lisäksi m... Lue lisää »

Apteekeilla voisi olla merkittävä rooli, kun iso osa väestöstä halutaan rokottaa korona... Lue lisää »

Maaliskuinen hamstraus yllätti lääketukut. Toiseen aaltoon tultiin paremmin valmistautu... Lue lisää »

Viro: Ennen kevään apteekkiuudistusta maalatut uhkakuvat eivät toteutuneet, mutta vielä... Lue lisää »

Apteekit jatkavat Nenäpäivän pääyhteistyökumppanina

Nenäpäivä   21.08.2020 08:13  TOIMITUS Suomen Apteekkariliitto

,

Nenäpäivähahmo värittää Apteekkariliiton jäsenapteekkeja loka-marraskuussa.

Apteekkariliitto jäsenapteekkeineen on toistamiseen mukana Nenäpäivän pääyhteistyökumppanina auttamassa maailman heikoimmassa asemassa olevia lapsia.

Suomen suurin hyväntekeväisyyskampanja Nenäpäivä järjestetään jälleen loka-marraskuussa. Varsinaista Nenäpäivää vietetään perjantaina 13. marraskuuta.

–  On upeaa, että apteekit ovat jälleen mukana Nenäpäivässä, iloitsee Nenäpäivä-säätiön toiminnanjohtaja Riina Paasio.

Paasion mukaan apua tarvitaan nyt enemmän kuin koskaan, sillä koronaviruksen aiheuttama tilanne voi vaikuttaa kehitysmaiden lasten tulevaisuuteen hyvin dramaattisesti. Koulutie saattaa katketa kokonaan tai elintärkeä rokote jäädä saamatta vallitsevan tilanteen vuoksi.

– Apteekit auttavat suurella sydämellä meitä kaikkia täällä Suomessa ja tämän yhteistyön myötä apua saavat myös maailman heikoimmassa asemassa olevat lapset. Apteekit yhdessä Nenäpäivän kanssa pyrkivät auttamaan, jotta lasten tulevaisuus ei vaarantuisi.

Tempauksia epidemian sallimissa rajoissa

Apteekeissa palvellaan päivittäin tuhansia asiakkaita, tuetaan lääkkeiden oikeaa käyttöä ja autetaan terveysasioissa. Koko maan kattavan apteekkiverkoston avulla punaisten nenien tärkeä sanoma saadaan näkymään kautta Suomen.

– Apteekit ja apteekkien henkilökunta olivat viime vuonna innolla mukana Nenäpäivässä ja keräsivät pottiin yli 53 000 euron summan. Olemme ilolla jatkamassa tärkeää työtä maailman vähäosaisimpien lasten hyvinvoinnin ja terveyden edistämiseksi, kommentoi Brand Manager Elina Aaltonen Apteekkariliitosta.

Apteekkariliiton jäsenapteekit osallistuvat Nenäpäivään myymällä Neniä ja lahjoittamalla osan APTEEKKI-tuotesarjan hoitavien nenäsuihkeiden myynnistä. Lisäksi apteekit kannustavat asiakkaitaan ja yhteistyökumppaneitaan mukaan erilaisilla tempauksilla, joita järjestetään tänä vuonna vastuullisesti koronaepidemian rajoitusten puitteissa.

Asiakkaat voivat muun apteekkiasioinnin yhteydessä vaivattomasti ottaa osaa Nenäpäivään. Lahjoittaa voi myös verkossa osoitteessa nenäpäivä.fi/apteekki. Apteekit järjestävät Nenäpäivän tempauksia myös omien somekanaviensa kautta.

Arkisto


Apteekkari: Sallassa kylmyys ja kosteus söivät metsistä mustikat, ja itikat söivät puolestaan jokaista, joka ulos uskaltautui. "Muuten kesä meni hyvin", huhtikuussa Sallan apteekkari Jukka Hujanen nauraa.
27.08.2015 12:56

27.08.2015 12:56


Apteekin kesä pohjoisessa: kortisonia meni, aurinkorasvaa ei
27.08.2015 11:52 INKERI HALONEN

Apteekki palvelee 27.08.2015 11:52 INKERI HALONEN


Apteekkari: Opioidiriippuvuuden korvaushoidon aloittamisesta tulee Suomessa kuluneeksi 20 vuotta.
25.08.2015 09:43

25.08.2015 09:43


Opioidiriippuvuuden korvaushoitoa tarjottu Suomessa 20 vuotta
25.08.2015 09:18 INKERI HALONEN

Korvaushoito 25.08.2015 09:18 INKERI HALONEN


Apteekkari: Huomenta! Olethan muistanut ilmoittautua? Nopean toimijan etu on voimassa vielä 2.9. asti!
24.08.2015 08:49

24.08.2015 08:49


Apteekkari: "Ilman apteekkien aktiivista panosta jakelussa lehti ei voisi saavuttaa tällaista suosiota lukijoidensa keskuudessa," kiittelee Terveydeksi!-lehden päätoimittaja Tiina Kuosa. "Uskon, että apteekit jakavat lehteä mielellään, sillä 96 prosenttia sen lukijoista kokee lehden saamisen ilahduttavan heitä. Se on siis mieluisa lahja apteekilta asiakkaalle."
19.08.2015 11:53

19.08.2015 11:53


Apteekkari: Terveydeksi!-lehden lukijat sitoutuvat lehteen, kuten maksulliseen harrastelehteen, joilla tyypillisesti vahvin lukijasuhde.
19.08.2015 11:41

19.08.2015 11:41


Terveydeksi!-lehdellä yhä vahvempi suhde lukijoihinsa
19.08.2015 11:28

Terveydeksi! 19.08.2015 11:28


Apteekkari: "Vihreän ristin käyttö päivittäistavarakaupassa oli heikosti harkittu yksittäinen tuotelanseeraus Oriolalta", myöntää toimitusjohtaja Kimmo Virtanen.
18.08.2015 14:39

18.08.2015 14:39


Oriola luopuu vihreän ristin käytöstä päivittäistavarakaupassa
18.08.2015 14:31

Lääketukut 18.08.2015 14:31